معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛
پیشرفت ۶۴ درصدی راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن زاهدان-ایرانشهر- چابهار تا کنون بیش از ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حدود 35 کیلومتر از مسیر راه آهن چابهار، به سبب توپوگرافی کوهستانی 137 دستگاه پل و 38 دستگاه تونل را در بر می گیرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر مسیر زاهدان به خاش (قطعه ۷ و ۸ مسیر) به طول ۱۵۵ کیلومتر به اتمام رسیده و ایستگاه آن نیز آماده بهره برداری است که با جابجایی مسافر از این مسیر ریلی و تردد مسافران با قطار به زودی شاهد کاهش تصادفات در این محور خواهیم بود.
وی ادامه داد: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است و سبب شده است در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل و ۳۸ دستگاه تونل که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر میگیرد در هشت قطعه از سال ۱۳۹۲ در حال اجرا بوده و در حال حاضر قطعه یک با ۸۲ درصد و قطعه دو با ۷۲ درصد در مسیر چابهار به نیکشهر - قطعه سه با بیش از ۶۴ درصد و قطعه چهار با بیش از ۷۲ درصد در مسیر ایرانشهر به نیکشهر - قطعه پنج با ۲۸ درصد و قطعه شش با ۴۱ درصد در مسیر ایرانشهر به خاش دارای پیشرفت فیزیکی هست.
وی گفت: تا کنون حدود ۹۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده و حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر برای اتمام طرح پیش بینی شده است.
ویاضافه کرد: این طرح مهم ریلی که موجب اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد، به طول حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاهها حدود ۷۴۴ کیلومتر از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور خواهد کرد و پیش بینی میشود تا سال ۱۴۲۰ بیش از دو میلیون مسافر و ۷ میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.