| کد خبر: 217987 |

صادرات ۴۳۳ هزار و ۷۵۲ تنی کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۳۳ هزار و ۷۵۲ تن کالا توسط ۱۸ هزار و ۱۸۵ دستگاه کامیون در پنج ماهه سال جاری از طریق پایانه های مرزی این استان صادر شد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۳۳ هزار و ۷۵۲ تن کالا توسط ۱۸ هزار و ۱۸۵ دستگاه کامیون در پنج ماهه سال جاری از طریق پایانه های مرزی این استان صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان) ایوب کرد اظهار داشت: مواد غذایی، سیمان، هیدروکربن، بنزین، میلگرد، گاز مایع و قیر عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در پنج ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و ۱۳۴ هزار و ۵۰۱ تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین ۳۰ هزار و ۵۳۹ تن کالا در این مدت از طریق پایانه های مرزی میرجاوه وارد استان شده است.

وی مجموع ترانزیت انجام شده در این مدت در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان را ۱۹۸ هزار و ۳۸۵ تن کالا توسط هشت هزار و ۵۴۷ دستگاه کامیون عنوان کرد و تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند، قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده است به طوری که با وجود شیوع کرونا شاهد مبادلات تجاری قابل توجه با کشورهای منطقه هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.