| کد خبر: 197366 |

بیش از ۲۳۱ هزار مسافر از پایانه مسافربری مهاباد جابه‌جا شدند

در نیمه نخست امسال ۲۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر از طریق پایانه‌ مسافربری این شهرستان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش دارد.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: در نیمه نخست امسال ۲۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر از طریق پایانه‌ مسافربری این شهرستان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن خادمی اظهار داشت: از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۱۸ مسافر توسط سواری‌های بین شهری و ۲۱۱ هزار و ۲۵۸ نفر توسط اتوبوس و مینی‌بوس جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۶ دستگاه خودرو در ناوگان عمومی مسافربری پایانه این شهرستان افزود: از این تعداد ۱۲۸ دستگاه سواری، ۷۲ دستگاه اتوبوس و ۲۶ دستگاه مینی‌بوس است.

وی با بیان اینکه در سال جاری یک‌هزار و ۲۷۴ نفر نیز از طریق پایانه این شهرستان از مهاباد به خارج از کشور جابجا شده‌اند،  اظهار داشت: ۹ تعاونی داخلی، سه تعاونی خارجی و دو تعاونی سواری در مهاباد فعالیت دارند که به طور دایم در طی سال بر عملکرد آنها نظارت می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد بیان کرد: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایات خود را از عملکرد شرکت‌های مسافربری از طریق سامانه‌های ۱۴۱ یا با مراجعه حضوری به دفتر پایانه اعلام کنند.

خادمی افزود: به شکایت‌های واصله در کم‌ترین زمان در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: برای رفاه حال مسافران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در طرح تابستانی و نوروزی به بهای بلیط‌ها، کنترل فنی ناوگان عمومی،  خدمات ارایه شده به مسافران در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، زمان دقیق حرکت اتوبوس‌ها و همچنین وضعیت رفاهی ناوگان عمومی نظارت مستمر و ویژه‌ای دارد.

وی همچنین از رانندگانی که قصد سفر با خودروهای شخصی دارند نیز خواست قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها از طریق شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای یک پایانه مسافربری است که مسافران از آن برای مسافرت‌های درون و برون استانی این شهرستان استفاده می‌کنند.

چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله‌گاوی (گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.