| کد خبر: 181339 |

بارش‌ها در استان‌های محروم قربانی می‌گیرد؛

◄ فوت مادر شهید در الیگودرز به دلیل نبود راه دسترسی

شکایت نمایندگان مجلس از وضعیت راه‌های روستایی در برخی استان‌ها در حالی ادامه دارد و افزایش‌یافته است که بودجه سازمان راهداری در سال جاری در هر دو بخش ایمنی و نگهداری راهها کاهش‌یافته است.

تین نیوز

مفقودشدن مادر شهید ساکن روستای سران شهر الیگودرز به دلیل عدم تردد خودرو در جاده‌ی منتهی به روستا و پیدا شدن جسد یخ‌زده وی پس از چهار روز موجب ناراحتی شدید همشهریان شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز در پی افزایش بارش‌های اخیر در استان‌های سردسیر  و حوادث جاده ای نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از وضعیت راه‌های این منطقه شکایت کرده است.

آن‌طور که خبرگزاری ایسنا از جلسه علنی مجلس گزارش داده است بر اساس اظهارات محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز راه ارتباطی بیش از 140 روستای الیگودرز به علت ریزش کوه بر اثر بارش برف و باران مسدود شده است. هم‌چنین برق برخی از مناطق شهرستان نیز قطع‌شده است.

او گفته است در این منطقه اغلب زیرساخت‌ها از بین رفته است. فیبر نوری دکل‌های برق با مشکل مواجه شده است و متأسفانه امکانات راهداری نیز پاسخگوی این مشکل نیست.

وی از وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک، حمایت و رسیدگی هر چه بیشتر را خواستاریم و خبر داده است مفقود شدن مادر شهید ساکن روستای سران شهر الیگودرز به دلیل عدم تردد خودرو در  جاده‌ منتهی به روستا و پیدا شدن جسد یخ‌زده وی پس از چهار روز موجب ناراحتی شدید همشهریان شده است. این موضوع بار دیگر محرومیت منطقه و مشکلات عدیده جاده‌ای را به‌وضوح نشان می‌دهد.

101 روستا در شهرستان  الیگودرز فاقد راه دسترسی هستند

خدابخشی پیش‌تر نیز خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به راه‌های روستایی این شهرستان شده بود و گفته بود: 101 روستا در این شهرستان فاقد راه دسترسی هستند.

گفته می‌شود که استان لرستان در شاخص‌های زیرساختی و از جمله شاخص‌های حمل‌ونقل جاده‌ای جزو محروم‌ترین استان‌های کشور بوده و دارای رتبه 27 از 31 است.

در شهرستان الیگودرز  به‌ تنهایی 101 روستا فاقد جاده دسترسی هستند و به دلیل نداشتن جاده از سایر خدمات نیز هم‌چون گازرسانی، برق‌رسانی و آنتن‌دهی تلفن همراه و تلفن ثابت محروم هستند.

نماینده الیگودرز پیش‌تر در خصوص قول وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه برای رسیدگی به وضعیت راه‌های این منطقه گفته بود: علی‌رغم صدور دستور وزیر و عنایت ویژه وی تاکنون اقدام متناسب با مشکلات الیگودرز توسط زیرمجموعه انجام‌نشده است. سازمان برنامه‌وبودجه نیز بایستی نگاه ویژه‌ای به مناطق کم‌تر توسعه‌یافته برای ایجاد زیرساخت‌ها داشته باشد.

 در 4 سال اخیر،117 نفر در جاده‌های الیگودرز کشته‌شده‌اند. هم‌چنین در هرسال بنا به آمار مراجع رسمی بین 700 تا 800 نفر در جاده‌های الیگودرز کشته و زخمی می‌شوند که آمار نگران‌کننده‌ای است و باید با بهبود وضعیت جاده‌های این استان، برای کاهش آمار تلفات در حوادث رانندگی تلاش کرد.

شکایت نمایندگان مجلس از وضعیت راه‌های روستایی در برخی استان‌ها در حالی ادامه دارد و افزایش‌یافته است که بودجه سازمان راهداری در سال جاری در هر دو بخش ایمنی و نگهداری راه‌ها کاهش‌یافته است.

بر اساس گزارشی که تین‌نیوز از وضعیت  بودجه سازمان راهداری در سال 98 با عنوان راهداری با دست خالی منتشر کرد؛ سال جاری دولت در همین اعتبارات متفرقه، ۴۸۰ میلیارد تومان برای نگهداری از راه‌ها به سازمان راهداری اختصاص داده بود؛ اما تقریباً این رقم را در برآورد خود برای سال آینده به نصف کاهش داده است.

رقم ۲۳۸ میلیارد تومان برای نگهداری از راه‌ها در حالی برای سال آینده در ردیف اعتبارات سازمان راهداری قرار گرفته که شاید حتی برای ۵ استان کشور با حجم بالای فعالیت‌ها نیز کافی نباشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.