| کد خبر: 269323 |

◄ سند همکاری‌های مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای بین ایران و افغانستان امضا شد

نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به میزبانی طرف افغانستانی برگزار شد.

تین نیوز

نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به میزبانی طرف افغانستانی برگزار و درباره تعمیق روابط دوجانبه و چند جانبه، کاهش متقابل عوارض، یکسان سازی هزینه ها و تسهیل ترانزیت کالا از ایران برای تجار افغانستانی با اولویت ارتقای کارکرد خدمات لجستیکی بندر چابهار گفت وگو و تبادل نظر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، در این نشست مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ضمن دیدار با وزیر حمل ونقل و هوانوردی افغانستان در مورد مفاد توافقات حاصله گفت وگو و تبادل نظر کردند.

نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که به منظور پیگیری توافقات چند ماه گذشته در تهران برگزار شد، دو طرف درباره توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و چند جانبه، کاهش متقابل عوارض، یکسان سازی هزینه ها، تسهیل ترانزیت کالا از ایران برای تجار افغانستانی با اولویت ارتقای کارکرد خدمات لجستیکی بندر چابهار گفت وگو و تبادل نظر کردند.

این گزارش حاکی است نشست مذکور به میزبانی کشور افغانستان برگزار شد که هیات ایرانی به ریاست جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و هیات افغانستانی به ریاست یار محمد رمضان رئیس قوانین و معاهدات ترانسپورت جاده ای حکومت سرپرست اسلامی افغاستان در خصوص محورهای فوق تبادل نظر کردند و درباره جزئیات پیاده سازی آنها به توافقاتی دست یافتند.

هدایتی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت کاهش هزینه حمل و نقل میان دو کشور، بر لزوم ایجاد شرایط منصفانه و برابر برای ناوگان دو طرف، تامین امکان حمل یکسره ناوگان ایرانی در خاک کشور افغانستان تاکید کرد و در این زمینه ارتقای وضعیت نگهداری جاده ها و احداث تیرپارک با امکانات مناسب در قلمرو افغانستان را برای ناوگان ایرانی خواستار شد.

هدایتی در این نشست بر اراده جمهوری اسلامی ایران به افزایش مناسبات اقتصادی دو کشور، تقویت کریدورهای ترانزیتی و اهمیت تکمیل راه های هرات- مزار شریف جهت سهولت دسترسی به کشورهای آسیای میانه برای سایر کشورهای منطقه اشاره کرد.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی ضمن استقبال از تصمیم دولت افغانستان مبنی بر استفاده از ظرفیت بندر چابهار، از آمادگی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دولت جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری و تسهیل ترانزیت کالاها برای تجار افغانستان در قالب زنجیره خدمات لجستیکی در پسکرانه بندر چابهار و پایانه های مرزی مشترک خبر داد.

به گفته مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی، چگونگی اجرای مقررات حاکم بر حمل ونقل بین المللی، نصب پلاک ترانزیت بر ناوگان افغانستانی هنگام ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، لزوم رعایت مقررات ملّی و پذیرش مسئولیت های راننده و ناوگان تحت پوشش و داشتن استانداردهای ایمنی قبل از ورود به قلمرو ایران از دیگر مسائلی بود که از سوی طرف ایرانی مورد تاکید قرار گرفت و توافقاتی عملیاتی حاصل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.