| کد خبر: 82524 |

◄ اخبار دریایی ایران در هفته گذشته / از فروش اینترنتی بلیت سفرهای دریایی تا معرفی برندگان مناقصه‌های لایروبی بنادر

تین‌نیوز| در هفته گذشته علاوه بر ادامه روند بازدید سرمایه‌گذاران خارجی از بنادر ایران، پرونده مزایده لایروبی بنادر مهم کشور، با برنده شدن سه شرکت تایدواتر، خط دریابندر و شرکت نگین سبز متعلق به صندوق بازنشستگی سازمان بندرها بسته شد.

مهمترین اخبار دریایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

فروش بلیت سفرهای دریایی اینترنتی می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای  فروش بلیت به‌صورت اینترنتی در سایت سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: هم‌وطنان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر از مسافرت‌های دریایی و سرویس‌دهی خطوط جدید برای مقاصد جدید بین جزایر بندرها کشور، به سایت سازمان بندرها مراجعه کنند.

«چابهار» پذیرای انبوه سرمایه‌گذاران خارجی
در هفته گذشته هیئت ٣ نفرِ از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کشور باهدف توسعه مبادلات اقتصادی از طریق دریا راهی بندر چابهار شدند و از طرح توسعه بندرها، شهرک پتروشیمی مکران، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر و منطقه آزاد این شهرستان دیدن کردند. علاوه بر این، بندر چابهار در شرایط پساتحریم مورد توجه کشور ژاپن و فعالان اقتصادی این کشور برای سرمایه گذاری نیز قرار گرفته است. به گفته وسوکه تومو فوجیدر  کارشناس اداره دوم خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های موجود منطقه در این سفر مورد بررسی قرار می گیرد و گزارشی به دولت و سرمایه گذاران ژاپنی برای فعالیت های اقتصادی در این منطقه ارایه می شود.

«بندر شهید‌رجایی» کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی
طی ماه‌های اخیر بسیاری از نمایندگان کشورهای اروپایی و آسیایی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی بازدید و علاقه‌مندی زیادی برای حضور در این بندر داشتند، به این ترتیب با توجه به شرایط مطلوب بندر شهید رجایی و با استفاده از توان مشترک سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، این بندر می تواند نقش مهم در توسعه دریایی کشور داشته باشد.

صدور بیش از 45 هزار فقره گواهینامه دریانوردی در سال 94
تغییر و تعویض گواهینامه‌های دریانوردی بر اساس اصلاحیه کنوانسیون STCW2010 با در نظر گرفتن شایستگی، مهارت و آموزش دریانوردان انجام می‌شود. در همین رابطه مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی از صدور بیش از 45 هزار و 521 فقره انواع گواهینامه‎های دریانوردی در سال جاری خبر داد.

تسهیلات بانک دی برای طرح‌های مورد تایید سازمان بنادر
طی مراسمی با حضور علی جهاندیده عضو هیات عامل سازمان بنادر و احمد شفیع‌زاده مدیرعامل بانک دی، تفاهم‌نامه گسترش سطح همکاری‌ها به امضای دو سازمان رسید. با امضای این تفاهم‌نامه بانک دی متعهد شد در قالب عقود اسلامی به معرفی‌شدگان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات و خدمات بانکی ارائه کند.

رونق گردشگری دریایی در شمال با ساخت دو فروند شناور تفریحی
در راستای رونق گردشگری دریایی در شمال، دو طرح سرمایه گذاری برای ساخت شناور مسافری و تفریحی در آبهای خزر، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب رسید، که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیات ساخت این دو فروند شناور از سال آینده آغاز می‌شود.

عملیات لایروبی بنادر به سه شرکت واگذار شد
پرونده مزایده لایروبی بنادر مهم کشور در سازمان بنادر و دریانوردی کشور عصر روز سه شنبه  18 اسفند سال‌جاری با برنده شدن سه شرکت تایدواتر، خط دریا بندر (شرکتی که 70 درصد آن متعلق به تایدواتر است)و شرکت نگین سبز متعلق به صندوق بازنشستگی سازمان بنادر بسته شد. ارزش این قراردادها حدود 400 میلیارد تومان  اعلام شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.