| کد خبر: 267680 |

افزایش ظرفیت حمل کالا در بنادر به ۲۹۰ میلیون تن

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه سازمان بنادر گفت: برای جلوگیری از افزایش پس رفت دریای خزر، لایروبی بنادر شمال آغاز شده است.

تین نیوز

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه سازمان بنادر گفت: برای جلوگیری از افزایش پس رفت دریای خزر، لایروبی بنادر شمال آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی فتحی  عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  اخیرا کارگروهی متشکل از دستگاه های مختلف در خصوص تاسیس شهرک های  مسکونی وساحلی در ۲۷ نقطه   مطرح شده است گفت: در این کارگروه براساس مطالعات جانمایی انجام در ۲۷ نقطه تصویب شد.

وی افزود: در خصوص کاهش دریای خزر مطالعات در قالب برنامه های کوتاه مدت و  بلند مدت  صورت گرفته و خوشبختانه وضعیت بحرانی نیست و در همین زمینه برای جلوگیری از افزایش این کاهش تراز  لایروبی بنادر شمال آغاز شده است.

فتحی با بیان اینکه  سازمان بنادر و دریانوردی در بخش توسعه زیر ساخت و تجهیزات  بالغ ۱۲۰ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده  است گفت:  تقریبا ۲۷۰ میلیون تن ظرفیت حمل کالا در بنادر کشور وجود داشته است که این میزان ظرفیت  به ۲۹۰ میلیون تن رسیده است.

او بیان کرد: توسعه دریا محور بخشی با توسعه زیر ساخت ها است، تقریبا ۶۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات  در حوزه بندری و دریایی  داشته باشید.

فتحی بیان کرد:  هدف گذاری که انجام داده ایم آن است که توسعه زیر ساخت ها به ۵۳۰ هزار میلیارد ریال  برسانیم و بخشی از این ظرفیت امسال وبخشی دیگر در سال  آینده اضافه می شود  و همین امر باعث می شود  که ظرفیت ما از  ۲۷۰ میلون تن به ۲۹۰ میلیون تن برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.