| کد خبر: 263551 |

انجام بیش از ۷ هزار عملیات راهنمایی شبانه‌ روزی کشتی‌ ها در بنادر هرمزگان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام ۷ هزار و ۱۰ عملیات راهنمایی شبانه روزی کشتی ها در بنادر استان طی هفت ماه نخست سال با رعایت ایمنی کامل توسط راهنمایان، خبر داد.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام ۷ هزار و ۱۰ عملیات راهنمایی شبانه روزی کشتی ها در بنادر استان طی هفت ماه نخست سال با رعایت ایمنی کامل توسط راهنمایان، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل مکی زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با اشاره به فعالیت راهنمایان در بنادر هرمزگان طی هفت ماهه اول سال ۱۴۰۲ ، گفت: این عملیات شامل پهلودهی، جداسازی و جابجایی شناورها بوده است. همچنین عملیات های ویژه مانند عملیات کشتی به کشتی (STS) و عملیات داکینگ و آنداکینگ شناور از جمله تانکرهای غول پیکر در مجتمع کشتی سازی از جمله اقداماتی است که توسط ۳۶ راهنمای استان انجام شده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه راهنمایان از نیروهای کلیدی و پیشگام سازمان بنادر و دریانوردی در عرصه دریا هستند که دانش و تجربه آنان باعث دلگرمی و اطمینان فرماندهان کشتی های متردد به بنادر است، افزود: در حال حاضر بنادر هرمزگان از ۳۷ راهنما بهره برده  که  تعداد ۱۴ نفر راهنمای ارشد ، ۷ نفر از آنها راهنمایان درجه یک ، ۹ نفر راهنمای درجه دو و ۶ نفر درجه ۳  عهده دار این مهم هستند.

مکی زاده تصریح کرد: تسلط در ناوبری و مانور انواع کشتی ها در ابعاد مختلف و شناخت پارامترهای تاثیرگذار محیطی از جمله اعماق، جریان های آبی، باد، عارضه های طبیعی، مصنوعی و تاثیر آنها بر رفتار کشتی از جمله خصوصیات راهنمایان کشتی هاست که دستیابی به آن مستلزم سال ها تجربه در این شغل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.