| کد خبر: 262447 |

مدیربنادر و دریانوردی شرق هرمزگان:

جهش ۷۶ درصدی ترانزیت کالا در بنادر شرق هرمزگان به ثبت رسید

مدیربنادر و دریانوردی شرق هرمزگان، حجم ترانزیت در شش ماهه امسال از بنادر شرق استان را ۳۱هزار و ۸۹۷تُن اعلام کرد که این میزان ترانزیت در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته ۷۶درصد افزایش داشت.

تین نیوز

 مدیربنادر و دریانوردی شرق هرمزگان، حجم ترانزیت در شش ماهه امسال از بنادر شرق استان را ۳۱هزار و ۸۹۷تُن اعلام کرد که این میزان ترانزیت در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته ۷۶درصد افزایش داشت.

به گزار ش تین نیوز به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی بیان داشت: در این بازه زمانی مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان به یک میلیون ۱۹۴ هزار و ۵۵۷ تُن رسید.

وی ادامه داد: شش ماه امسال در بخش صادرات غیرنفتی ۶۸۷ هزار و ۱۸۲ تُن کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که نسبت به سال گذشته نه درصد افزایش به ثبت رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این میزان صادرات در بخش نفتی نیز ۶۹ هزار ۸۸۲ تُن بوده که در این بخش ۴۹ درصد افزایش ثبت شد.

محمدحسینی تختی، مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر سیریک را نیز ۳۲ هزار و ۹۸ تُن با ۱۱۹ درصد افزایش اعلام کرد که از این میزان ۵۲۶ تُن مربوط به واردات است.

وی عمده کالای صادراتی را شامل میوه و تره بار، حبوبات و مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: ۵۷۲ تن کالا از این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که در این بخش نیز ۳۴۳ درصد افزایش ثبت شد.

بندر چندمنظوره سیریک با برخورداری از ۵۱ هکتار پسکرانه و حوضچه به مساحت ۳۵ هکتار، قرار است در سفر دور دوم رییس جمهور به هرمزگان به بهره برداری برسد.

این بندر (تجاری، صیادی و گردشگری) در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می شوند که در زمینه فعالیت های تجاری و مسافرت های داخلی و بین المللی جایگاه ویژه ای دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.