| کد خبر: 262218 |

ورود نخستین محموله صادراتی سیمان از طریق حمل ریلی به بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از ورود اولین محموله صادراتی سیمان از طریق حمل ریلی به بندر امیراباد با هدف صادرات به کشورهای حوزه CIS خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از ورود اولین محموله صادراتی سیمان از طریق حمل ریلی به بندر امیراباد با هدف صادرات به کشورهای حوزه CIS خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی موسی پور با اعلام این خبر گفت که با توجه به افزایش توان تجهیزاتی و بر اساس هماهنگی و نشست هم اندیشی میان بندرامیرآباد و صاحبان کالا و طبق برنامه ریزهای صورت گرفته، مقرر شد شرکت سیمان شاهرود محموله صادراتی خود به میزان چهار هزار تن را از طریق حمل ریلی از راه آهن شاهرود به بندر امیرآباد منتقل و بصورت حمل یکسره از طریق خط دریایی مبادی بندر امیراباد به کشورهای حوزه CIS صادر کند.

وی ادامه داد: در مرحله اول ۱۴ واگن به میزان ۷۵۶ تن سیمان به بندر امیرآباد وارد و قرار است وفق توافقات انجام شده مابقی آن روزانه به میزان ۵۰۰ تن توسط واگن وارد بندرامیرآباد شود.

مدیرکل بندرامیرآباد یکی از برنامه های راهبردی بندرامیرآباد در حوزه صادارت را عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد بدون نفت و کسب سهم بیشتر صادرات غیرنفتی در حوزه خزر عنوان کرد و شرایط خاص کشورهای حوزه CIS و نیاز این کشورها به واردات سیمان را فرصت مناسبی دانست تا با بهره گیری از ظرفیت بالای تولید کالا در کشور، تجارت دریا محور توسعه یابد.

موسی پور یکی دیگر از ویژگی هایی که بازرگانان و صاحبان کالا را به انجام امور تجاری از طریق بندرامیرآباد ترغیب می کند، دارا بودن شقوق مختلف حمل ونقل عنوان کرد و گفت حمل و نقل ریلی و مسیر دریایی با توجه به ضریب ایمنی بالاتر و هزینه کمتر، یکی از جذابترین مسیر ترکیبی صادراتی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل می باشد.

بر اساس آمار در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۵۶۰ هزار تن سیمان از طریق حمل جاده ای وارد بندر و سپس به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد در پایان افزایش همکاری متقابل شرکت های سیمان و بندرامیرآباد را موجب توسعه صادرات و افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر برشمرد و تأکید کرد بندرامیرآباد با ایجاد زیرساخت های مناسب نوید بخش گسترش بازارهای صادراتی محصولات تولیدی به کشورهای حوزه CIS است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    احسنت. همونطور که ملاحظه میفرمائید بدون ساخت راه آهن جدید هم میشه کوریدور شمال جنوب رو فعال کرد.