| کد خبر: 258655 |

شناور دریاپاک یک برای مقابله با آلودگی نفتی بهره برداری شد

شناور چند منظوره دریا پاک یک به عنوان شناور تخصصی مقابله با آلودگی دریایی پس از اتمام تعمیرات اساسی ۱۴ ماهه، در مسیر بوشهر - خارگ مورد بهره برداری آزمایی قرار گرفت.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز سه شنبه اظهار کرد: شناور دریاپاک یک نخستین و بزرگترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی های نفتی کشور و یکی از افتخارات مهم سازمان به واسطه بهره گیری از توان و تخصص متخصصان داخلی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب افزود: این شناور که با ۲۱ میلیون یورو سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده در زمان فعالیت خود نقش قابل توجهی در پاک سازی آلودگی های نفتی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود شناور دریاپاک یک به عنوان شناوری پیشرفته و با استانداردهای روز دنیا پس از تعمیر اساسی به طور مجدد برای پاک سازی آلودگی های نفتی در آب های جنوب کشور بهره گیری شود.

شکیبی نسب تصریح کرد: طول این شناور حدود ۵۵,۵، عرض آن ۱۳ و ارتفاع آن ۶ متر و دارای آبخور ۴ متری است و حداکثر تا ۱۶ گره دریایی امکان حرکت دارد.

وی یادآور شد: این شناور با مخزن جمع آوری آلودگی نفتی به مقدار ۵۵۰ مترمکعب ظرفیت حمل ۲۲ خدمه دریایی دارد که ۱۰ نفر خدمه و ۱۲ نفر نیز پرسنل مقابله با آلودگی های نفتی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس همواره در معرض آلودگی های نفتی قرار دارد که شناور دریاپاک یک کمک شایانی به مهار این آلودگی ها داشته است.

شکیبی نسب افزود: تعدد سکوها و میدان های نفتی منجر شده تا حفاظت از محیط زیست دریایی همواره در اولویت های راهبردی این اداره کل باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.