| کد خبر: 257915 |

آغاز اجرای طرح سفر و گردشگری دریایی تابستان ۱۴۰۲

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اجرای طرح سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در تابستان سال جاری توسط این سازمان، گفت: تمرکز اجرای طرح مذکور بر تمامی بنادر موجود در نوار ساحلی شمال کشور است.

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اجرای طرح سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در تابستان سال جاری توسط این سازمان، گفت: تمرکز اجرای طرح مذکور بر تمامی بنادر موجود در نوار ساحلی شمال کشور است.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی فرمهینی فراهانی درباره طرح و برنامه سازمان بنادر به منظور انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در تابستان سال ۱۴۰۲، گفت: ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری فقط مربوط به نوروز نیست و مدیریت ایمن سفرهای دریایی در تمامی فصول سال در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

برگزاری جلسات کمیته خدمات حمل و نقل دریایی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با تشکیل کمیته خدمات حمل و نقل دریایی با مسئولیت سازمان بنادر همانند نوروز ۱۴۰۲، سومین جلسه این کمیته نیز در راستای ایجاد انسجام، تعامل و همکاری سازمان هایی که در حوزه مدیریت سفرهای دریایی مشارکت دارند، برگزار شد.

فرمهینی فراهانی با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسات، بررسی آمادگی وهماهنگی سازمان های مربوطه و در اختیار داشتن تجهیزات و منابع کافی است، ابراز امیدواری کرد با تلاش های صورت گرفته و نیز با هماهنگی و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی در قالب دستورالعمل مدیریت سفرهای دریایی، شاهد رشد سفرهای دریایی و رشد هرچه بیشتر و بهتر سفرهای دریایی در سال جاری باشیم.

افزایش استقبال از سفر و گردشگری دریایی

فراهانی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در چند سال گذشته به عنوان یک مانع در حوزه سفرهای دریایی و گردشگری دریایی همانند بسیاری از شقوق حمل و نقل، فعالیت ها را محدود کرده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فروکش کردن این ویروس، استقبال مردم از ظرفیت های حوزه دریایی در حال افزایش است و در نوروز سال جاری نیز شاهد رشد چشمگیر سفرهای دریایی بودیم و امیدواریم این روند در تابستان نیز ادامه یابد.

وی ادامه داد: در تابستان با توجه به گستردگی تعطیلات، پیک سفرهای دریایی و گردشگری دریایی پیش بینی نمی شود اما آمادگی لازم و کافی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور مدیریت هرچه بهتر فعالیت ها، وجود دارد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تمرکز سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با توجه به متبوع بودن آب و هوا در نوار ساحلی شمالی کشور نسبت به جنوب ایران بر بنادر شمالی اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: در نوار ساحلی جنوبی نیز فعالیت ها طبق روال قبلی ادامه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.