| کد خبر: 253826 |

تامین ۴۸ شناور برای جابجایی در مسافرت های دریایی

سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۴۸ شناور مسافری توانستند مجوزهای لازم را به لحاظ ایمنی کسب کنند اظهار کرد: از این تعداد شناور ۵ هزار و هشتصد صندلی برای جابجایی مسافران درنظر گرفته شده است.

تین نیوز

سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۴۸ شناور مسافری توانستند مجوزهای لازم را  به لحاظ ایمنی کسب کنند اظهار کرد: از این تعداد شناور ۵ هزار و هشتصد صندلی برای جابجایی مسافران درنظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نادر پسنده سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی، در تشریح اقدامات سازمان بنادر برای ایام نوروز اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته تمامی شناورهای مسافری را به جهت ایمن بودن آنها غربالگری کرده ایم لذا در این خصوص بازرسی های مستمر صورت گرفت تا سفری ایمن و با نشاط را برای هم وطنان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه ۴۸ شناور مسافری توانستند مجوزهای لازم را  به لحاظ ایمنی کسب کنند افزود: از این تعداد شناور ۵ هزار و هشتصد صندلی برای جابجایی مسافرین درنظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با بیان اینکه ۱۱ هزار و پانصد شناور تفریحی آماده خدمات رسانی به مسافرین در بنادر کشور هستند تصریح کرد: برای این تعداد شناور نیز ۵۷ هزار صندلی جهت جابجایی هم وطنان در نظر گرفته شده است. 

به گفته سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی  ۶۴ لندینکرافت با ظرفیت جابجایی ۲هزار ۷۰۰خودرو برای ایام نوروز در بنادر کشور مستقر شده اند.

پسنده با اشاره به بازرسی های مکرر از پایانه های مسافری در جهت رفع نواقص افزود: تمامی این پایانه ها آماده خدمات رسانی به مردم بوده و همچنین تمامی نیروهای امداد و نجات دریایی در آماده باش کامل هستند لذا برای اینکه سفرهای ایمنی را برای مسافرین رقم بزنیم  ۲۱ شناور ناجی امداد  و ۱۲۶ فروند شناور همیار ناجی که مردمی بوده برای بنادر کشور تدارک دیده شده است.

وی به هماهنگی های صورت گرفته با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از بالگردهای امدادی اشاره کرد و گفت: ۳ فروند بالگرد امدادی در سواحل جنوبی کشور آماده خدمات رسانی بوده و با سایر ارگان های نظامی و شرکت های دولتی و خصوصی  که در امر پرواز دخیل  هستند هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ ایستگاه امداد و نجات را در جهت امداد رسانی شناسایی کرده ایم، اعلام کرد: در کنار شناورهای امدادی سازمان بنادر از شناورهای نظامی در مواقع ضرور برای  کمک به حادثه دیدگان در نظر گرفته شده است.

این مسوول سازمان بنادر و دریانوردی بابیان اینکه از ماه های گذشته برای ارزیابی و آمادگی نیروها مانورهای امداد و نجات برگزار شده است افزود: با سازمان هواپیمایی تعامل و همکاری های لازم در جهت امداد رسانی مشترک در صورت وقوع سانحه هوایی در سواحل شمالی و جنوبی کشور انجام شده است که بر این مبنا مانورهای مشترک نیز برگزار شده است.

سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح برنامه های فرهنگی درنظر گرفته شده برای ایام نوروز بیان کرد: در بیشتر پایانه های مسافری اقدام به توزیع بسته های فرهنگی و بروشورهای تخصصی در حوزه دریانوردی و ارسال پیامک جهت اطلاع رسانی خواهد شد لذا برنامه هایی را برای نشاط مسافرین در این پایانه ها در نظر گرفته ایم.

به گفته پسنده پیش بینی های لازم برای استقبال از مسافران در ایام ماه مبارک رمضان نیز انجام گرفته است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با اشاره به محدودیت های انجام شده در سفرهای دریایی استان هرمزگان اذعان کرد: با توجه به شرایط نامناسب جوی هم اکنون در سفرهای دریایی این استان محدودیت هایی داریم که با مناسب شدن آب و هوا سفرها به روال عادی باز خواهد گشت. همچنین علی رغم آغاز سفرهای نوروزی طبق آخرین پیگیری ها تاکنون هیچ حادثه دریایی گزارش نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.