| کد خبر: 257252 |

رشد ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر کنگان در ۲ ماهه امسال

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری، تخلیه و بارگیری در بندر کنگان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۵ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

تین نیوز

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری، تخلیه و بارگیری در بندر کنگان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۵ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، عبدالمحمد نادری رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان اعلام کرد: پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان ۸۷ درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه زمان بندی تلاش می ‎شود این پروژه به عنوان یکی از مطالبات جدی بندرنشینان کنگان تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه، مساحت پسکرانه بندر کنگان از ۲ به پنج هکتار و عمق کانال دسترسی بندر نیز از ۴.۵ به حدود هفت متر افزایش پیدا می کند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان تصریح کرد: با اتمام این پروژه و افزایش عمق کانال دسترسی، امکان تردد شناورهای ۲ هزار تنی در بندر کنگان فراهم می شود.

نادری ادامه داد: در بندر کنگان اکنون سه پست اسکله رمپ موقت فرایند بارگیری و تخلیه لندینگ کرافت ها را انجام می‎دهند که این ظرفیت در کنار تخفیف های پیش بینی شده، فرصتی ارزشمند برای فعالیت تجار و بازرگانان در کنگان است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه تجارت خارجی این بندر در تلاش برای توسعه مبادلات تجاری خود با بنادر دمام عربستان و الرویس قطر است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی توسعه موج شکن یکی از مطالبات دیرینه کنگانی ها است که با تحقق آن علاوه بر رونق دو چندان این بندر به افزایش فرصت های شغلی در کنگان کمک خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.