| کد خبر: 255977 |

انعقاد تفاهم نامه ساماندهی بیمه و پرداخت به هنگام حقوق و دستمزد کارگران خن کار

پیمان دسته جمعی در قالب تفاهم نامه ای بین انجمن های صنفی کارفرمایان و کارگران تخلیه و بارگیری کشتی ها با موضوع ساماندهی بیمه و پرداخت به هنگام حقوق و دستمزد کارگران خنکار منعقد شد.

تین نیوز

پیمان دسته جمعی در قالب تفاهم نامه ای بین انجمن های صنفی کارفرمایان و کارگران تخلیه و بارگیری کشتی ها با موضوع ساماندهی بیمه و پرداخت به هنگام حقوق و دستمزد کارگران خنکار منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، پس از یک سال بررسی و پیگیری های متعدد در راستای حمایت از حقوق کارگران خنکار (تخلیه و بارگیری کشتی ها)، در آیینی با حضور مسئولان بنادر و دریانوردی و این اداره کل، پیمان دسته جمعی در خصوص تکمیل بیمه و پرداخت به هنگام حقوق توسط انجمن صنفی کارگران و  انجمن صنفی کارفرمایان منعقد و وارد مراحل اجرایی شد.

این آیین با حضور مدیران کل معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و جمعی از اعضای هیأت های مدیره انجمن های صنفی کارفرمایان و کارگران تخلیه و بارگیری کشتی در حاشیه ی بازدید جلیل اسلامی عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

ساماندهی وضعیت پوشش بیمه ای و بهره مندی کارگران فعال در حوزه تخلیه و بارگیری کشتی موسوم به خنکار از این خدمات در راستای صیانت از حقوق کارگران و ایجاد امنیت شغلی برای آنان از مهم ترین تأکیدات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی است که پس از 5 دهه دغدغه کارگران بوده و علی رغم پیگیری های دستگاه های مختلف ذیربط جهت تکمیل پوشش بیمه ای کارگران تخلیه و بارگیری کشتی ها بلاتکلیف بوده و سرانجام با انعقاد این تفاهم نامه موضوع مذکور تعیین تکلیف شد. 

گفتتی است علی اکبر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم صیانت از حقوق کارگران صنف تخلیه و بارگیری کشتی ، از رسیدگی به موضوع ساماندهی پوشش بیمه ای و وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد آنان خبر داده بود که اولین مرحله این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در بندرامام خمینی(ره) آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.