| کد خبر: 248178 |

◄ تخلفات مالی در سازمان بنادر و دریانوردی زیر ذره بین کمیسیون اصل 90

موضوعات حمله نرم افزاری به سامانه سازمان بنادر، شرکت‌ های زیرمجموعه سازمان و نوع ارتباط و قراردادهای آنها، انتصابات و برخی از تخلفات مالی مدیران و کارکنان و همچنین موضوع عقد قراردادهای خارجی سازمان با شرکت‌ های خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی شکایات وارده به طرز کار سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس خبری که روز دوشنبه دوم آبان ماه امسال، ایسنا منتشر کرد: علی خضریان گفت: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌ های نظارتی به طور کامل بر حسن اجرای اصلاحات و مسائل فنی نظارت کنند.

وی در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص شکایات وارده به طرز کار سازمان بنادر عنوان کرد: این جلسه در ادامه جلسات رسیدگی به این پرونده در سطح کمیسیون و کارگروه برگزار شد.

او افزود: موضوعات حمله نرم افزاری به سامانه سازمان بنادر، شرکت‌ های زیرمجموعه سازمان و نوع ارتباط و قراردادهای آنها، انتصابات و برخی از تخلفات مالی مدیران و کارکنان و همچنین موضوع عقد قراردادهای خارجی سازمان با شرکت‌ های خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، طی جلسات گذشته موضوعات حمله نرم افزاری به سامانه و بررسی شرکت های زیرمجموعه سازمان بنادر با تشکیل کارگروهی از حسابرسان، بازرسان و کارشناسان دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی بررسی شد. 

خضریان تاکید کرد: در این جلسه موضوع انتصابات و همچنین عقد قراردادهای خارجی با حضور مدیران ارشد سازمان بنادر و نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گرفت و میهمانان نظرات و گزارشات خود را ارائه کردند.

 

اما ماجرای شکایت از سازمان بنادر و دریانوردی چیست؟ برای اطلاع از جزئیات این موضوع به دی ماه سال 1400 برمی گردیم.

 20 دی ماه 1400 بود که جلسه کمیته فنی، عمرانی و اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس بررسی پرونده‌ها و شکایات واصله از سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که در آن زمان در وب سایت علی خضریان نوشته شد: در این جلسه رئیس سازمان بنادر، مدیرانی از این سازمان و همچنین مسئولان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه به ۷ موضوع شکایت در دو پرونده از مجموع ۵ پرونده شکایات واصله به کمیسیون پرداخته شد.

این گزارش می افزاید: هک سامانه بنادر، شکایت تعدادی از پیمانکاران از سازمان بنادر، واگذاری بندر نفتی خلیج فارس به شرکتی با عنوان بناگستر کرانه و نقش برخی از مدیران سابق سازمان بنادر در این شرکت، نقایص موجود در آئین‌نامه معاملات سازمان بنادر به خصوص ماده ۳۶ آن و لزوم اصلاحات در آن و همچنین موضوع فیش‌های حقوقی، پاداش‌های فصلی و سالانه و سطح پرداختی به مدیران این سازمان و عدم ثبت اطلاعات در سامانه شفافیت حقوق و دستمزد و همچنین بررسی سفرهای خارجی به ویژه سفرهای غیرضروری و بی‌ضابطه صورت گرفته و مسائل مربوط به سازمان بازنشستگی و وضعیت تخلفات در شرکت‌ های زیر مجموعه سازمان بنادر از قبیل هدایت کشتی و واگذاری اراضی در بندر شهید رجایی به شرکت دریا پیکر ساحل و اقدامات و مسایلی از این دست از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.