| کد خبر: 245729 |

برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان

◄ ضرورت هم افزایی ارگان های دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران

آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با حضور عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، معاون سیاسی استاندار هرمزگان، مدیران عضو شورای حمل و نقل و اعضای جامعه دریایی و بندری این استان در بندر شهید رجایی برگزار شد.

تین نیوز

آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با حضور عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، معاون سیاسی استاندار هرمزگان، مدیران عضو شورای حمل و نقل و اعضای جامعه دریایی و بندری این استان در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "دکتر احسان کامرانی" معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان طی اظهاراتی از مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی هرمزگان به عنوان مدیری با اخلاق و توانمند یاد کرد و گفت: در راستای جامعه بندری و دریایی، تلاش‌های زیادی از خود به یادگار گذاشته است. 

وی با اشاره به نقش سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه اقتصادی داخلی و بین‌المللی گفت: نقشی که این سازمان توسعه گر در مجامع بین‌المللی دارد، برکسی پوشیده نیست.

کامرانی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نقش مهمی در تمامی حوزه‌ها اعم از بازرگانی و اقتصاد در یاپایه، حمل و نقل، تجارت دریا، حقوق دریایی، امنیت اقتصاد و دیپلماسی داخلی دارد، تصریح کرد: اگر به مسائل دریایی خوب توجه شود، می توان درآمدی چندین برابر وضعیت کنونی برای کشور حاصل شود؛ تحقق این امر مهم، مستلزم توسعه ساختار سازمانی، ارتقاء جایگاه بنادر استان هرمزگان، همگرایی بین بخشی تمامی ارگان‌های مرتبط دریایی و استفاده از توان بخش خصوصی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان خواستار تعامل و هم افزایی ادارات و ارگان های دریایی استان و همچنین تسریع در عملیاتی شدن طرح های بزرگ و مهم بنادر و دریانوردی استان شد.

 

بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای

"حسین عباس نژاد" مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: در راستای تاکید مقام معظم رهبری، بهبود شرایط معیشتی مردم و ساحل نشینان با همگرایی حداکثری با جامعه محلی هرمزگان و توسعه بنادر کوچک و کمتر توسعه یافته یکی از برنامه‌های مهم بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان عنوان کرد.

وی ادامه داد: این کار باید به شکلی دنبال شود که اثرات آن در زندگی مردم استان به صورت مشخص در استان و همچنین در سطح ملی کاملا مشهود باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به رغم کاستی ها، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع ملی دریایی و بندری کشور، در سال‌های اخیر به خصوص تمام تلاش خود را به کار گرفته که نقش حاکمیتی خود را در حوزه قانونی و نظارتی به نحو احسن انجام دهد.

عباس‌نژاد افزود: استان هرمزگان به دلیل برخورداری از بیش‌ترین سواحل و بنادر، مسائل زیست محیطی، توسعه اقتصادی و بنادر آن برای سازمان بنادر و دریانوردی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی از دیگر برنامه‌های خود به بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای و تکمیل زیرساخت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار را از دیگر برنامه‌های جدی در اداره کل بنادر و دریانوردی، آموزش و تامین نیروی انسانی متخصص از جمله دریانوردان بومی و بهره‌گیری از تجربه و تخصص جوانان بومی هرمزگان، توسعه بنادر هرمز، حقانی و نخل ناخدا در راستای تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریامحور را به عنوان بخشی دیگری از برنامه های خود برشمرد.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان، آمایش تجهیرات دریایی و به روزرسانی تجهیزات دریایی و بندری را در توسعه اقتصادی را ضروری دانست و خواستار همراهی و مشارکت تمامی مدیران ارگان ها و نهادهای مرتبط در این بخش‌ دریایی استان شد.

تامین معیشت ساحل نشینان در گروی فعال‌سازی بنادر کوچک

" علیرضا محمدی کرجی ران" مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به سهم 46 درصدی بنادر این استان در حوزه تخلیه و بارگیری کالاها و همچنین سهم 56 درصدی هرمزگان در تجارت نفتی کشور گفت: بیش از 80 درصد ترانزیت کالا نیز در استان هرمزگان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش منطقه‌ای سازمان بنادر در ترانزیت، توسعه فعالیت‌ها و اقتصاد دریا محور، ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم استان به ویژه ساحل نشینان را در گروی فعال‌سازی بنادرکوچک به عنوان تکیه‌گاه اقتصادی در این استان دانست.

کرجی ران با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اشتغال در سواحل و رونق اقتصادی این مناطق از طریق بنادر کوچک محقق می‌شود، گفت: برای تقویت بنادر کوچک نیز نیازمند طرح‌های جامع هستیم.

محمدی کرجی‌ران در این رابطه به طرح جامع بنادر بازرگانی در راستای توسعه آتی بنادر و پیش‌بینی رشد اقتصادی اشاره کرد و افزود: مطالعات طرح جامع بنادر شهید رجایی، بندرلنگه، شهید باهنر، کندالو و هنگام، جاسک، سیریک، شیوء و هرمز نمونه‌هایی از این طرح جامع هستند.

وی، انجام انبارگردانی 56 محوطه عملیاتی کانتینری، افزایش مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری، امضای شش تفاهم نامه سرمایه گذاری، اتمام نوسازی پنج باب انبار، تکمیل ساختمان مرجع دریایی بندرشهید رجایی و احداث برج کنترل ترافیک دریایی این بندر را بخشی از طرح‌های انجام شده طی دوساله اخیر عنوان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.