| کد خبر: 245473 |

◄ عملیات اجرایی لایروبی خلیج گرگان آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی لایروبی تالاب خلیج گرگان و پیشرفت ۱۰ الی ۱۵ درصدی این پروژه خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: پیرو سفر رئیس جمهور به این استان و دستور اکید ایشان لایروبی خلیج گرگان آغاز شده است و تقریبا تا پایان شهریور ماه از حداکثر ظرفیت پیمانکاران استفاده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز،  مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان معضل خلیج گرگان را مسئله ای ملی خواند و اظهار کرد: تالاب و خلیج گرگان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، ملی است و خشکسالی در این نقطه تمامی جنگل های شمال کشور از گلستان به سمت خراسان را تحت الشعاع قرار می دهد و آسیب های بسیاری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: طرحی برای لایروبی خلیج گرگان پیشنهاد و بررسی شد و عملیات اجرایی آن در حال انجام است که طرح خوبی است و طرح های بالادستی مربوط به حوزه جنگل ها و سرچشمه های این تالاب که آبریز تالاب هستند نیز باید مدیریت شوند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

بیشتر بخوانید:

لایروبی؛ راهی برای جلوگیری از تکرار فاجعه مشابه دریاچه ارومیه در خلیج گرگان

ملک با تاکید بر اینکه با مدیریت صحیح باید پیش بینی های مبنی بر خشک شدن تالاب به تعویق افتد، گفت: با این وجود باید تغییر اقلیم و وضعیت مربوط به حوزه تالاب و منابع طبیعی را به حالت پیشین بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این امر آغاز شده و اداره کل بنادر و دریانوردی استان درحال پیگیری است، خاطرنشان کرد: این طرح حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

ملک همچنین با اشاره به وقوع سیلاب اخیر در گلستان گفت: با توجه به مدیریتی که در حوزه خبررسانی از سوی اداره کل و سازمان هواشناسی کشور و مجموعه وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت و هشدارهایی که داده شد، خوشبختانه تلفات جانی در این استان گزارش نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه هایی که در منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در بالادست انجام شد، آسیب جدی به پروژه ها را شاهد نبودیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.