| کد خبر: 244430 |

◄ تخلیه و بارگیری ۲۴ میلیون تن کالا در بنادر‌ کشور طی ۲ ماه

مطابق آمار طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۲۴ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ۲ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ تغییری نکرده است.

تین نیوز

مطابق آمار طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۲۴ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ۲ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ تغییری نکرده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در 2 ماه ابتدایی امسال میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر کشور 24 میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (24 میلیون تن) تغییر نکرده است.

بررسی روند 10 ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در بازه اشاره شده با 26 میلیون تن و مربوط به سال 96 است.

گزارش عملکرد آماری از وضعیت جابه‌جایی مسافر (ورودی- خروجی) نیز نشان می‌دهد تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر 8.3 میلیون نفر بوده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (5.1 میلیون نفر) 153 درصد و نسبت به آمار مدت مشابه سال 98  بالغ بر 20 درصد افزایش را در زمینه جابه‌جایی مسافران دریایی نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، مهم‌ترین دلیل افزایش جابجایی مسافر طی 2 ماه ابتدایی امسال در حمل‌ونقل دریایی کاهش محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا بوده است.

همچنین بررسی روند 20 ساله عملیات جابه‌جایی مسافر دریایی مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات جابه‌جایی مسافر در 2 ماهه سال 98 با 2.3 میلیون نفر ثبت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.