| کد خبر: 237233 |

◄ مهم‌ترین اهداف سرمایه‌گذاری قرقیزستان در بندر شهیدرجایی

طرف قرقیزستانی به منظور جابجایی ۵ میلیون تن کالا از بندر شهیدرجایی در فاز اول، اعلام آمادگی کرده است.

تین نیوز

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا و بهره‌مندی از توانمندی لجستیکی ایران از مهم‌ترین اهداف قرقیزستان برای سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی است، گفت: طرف قرقیزستانی به منظور جابجایی ۵ میلیون تن کالا از بندر شهیدرجایی در فاز اول، اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو سرایی در رابطه با حضور هیات عالی رتبه قرقیزستان در ایران و بازدید از بندر شهیدرجایی، اظهار داشت: هیات قرقیزستانی بسیار علاقمند و مصمم به سرمایه گذاری در بندر شهیدرجایی بود و پس از بازدید عملیاتی و مشاهده امکانات و تجهیزات و توانمندی‌های این بندر اعلام کرد که سرمایه گذاری برای ایجاد محوطه لجستیکی در بندر شهیدرجایی در مدت زمانی کوتاه، از جمله اهداف این کشور است.

وی با اشاره به اینکه محورهای سرمایه گذاری قرقیزستانی‌ها در سفر به بندر شهیدرجایی شامل ترانزیت کالا است، عنوان کرد: رییس هیات قرقیزستانی در این سفر اعلام کرد که رایزنی‌های مثبتی را نیز با مسئولان سایر کشورها برای عبور کالاهای خود انجام داده است.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های ویژه بندر شهیدرجایی توسعه یافتگی و برخورداری از امکانات و تجیهزات مناسب بندری و در اختیار داشتن پسکرانه مناسب برای فعالیت‌های لجستیکی است.

سرایی ادامه داد: بندر شهیدرجایی، مسیر جابجایی کالا را برای کشورهایی نظیر قرقیزستان به منظور دسترسی به آب‌های آزاد بسیار کوتاه می کند و این مساله از اهمیت بسیار بالایی برای فعالان اقتصادی آن کشور و سایر کشورها در امر ترانزیت کالا برخوردار است.

وی با تاکید بر اعلام آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور پذیرش سرمایه گذاری طرف قرقیزستانی در بندر شهیدرجایی، گفت: طرف قرقیزستانی اعلام کرد که در فاز اول آمادگی جابجایی ۵ میلیون تن کالا از بندر شهیدرجایی را دارد و در فازهای بعدی امکان و ظرفیت جابجایی کالا به میزان بسیار بیشتر، دست یافتنی است.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا با استفاده از موقعیت ژئو اکونومیک و همچنین توانمندی‌های لجستیکی ایران از مهم‌ترین اهداف قرقیزستان برای سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی است، گفت: طرف قرقیزستانی به منظور جابجایی ۵ میلیون تن کالا از بندر شهیدرجایی در فاز اول، اعلام آمادگی کرد که در این راستا نیازمند اجاره اراضی و توسعه لجستیک حمل و نقل با هدف تسهیل تجارت قرقیزستان از طریق قلمروی ایران هستیم.

سرایی ادامه داد: طرف قرقیزستانی نیازمند واگذاری محوطه و اراضی مناسب در بندر شهیدرجایی است و در همین راستا گفت و گو و تعامل بسیار مناسبی صورت گرفت.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در ادامه با اشاره به اینکه قرار بر این شد تا کارگروهی متشکل از متخصصان سازمان بنادر و دریانوردی و نیز وزارت حمل و نقل جمهوری قرقیزستان به منظور بررسی ابعاد فنی و اقتصادی پروژه یاد شده تشکیل شود، گفت: در اسرع وقت نسبت به انجام مذاکرات لازم میان طرفین و بررسی همه جوانب و ابعاد موضوع اقدام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.