| کد خبر: 234895 |

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر :

به‌روزرسانی و مدیریت بهینه قراردادهای بندری؛ عامل رفع کمبود تجهیزات در بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تغییر در مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر کشور در دستورکار این سازمان قرار گرفته است.

تین نیوز

 فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با اینکه آیا بازنگری قراردادهای اپراتوری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است یا خیر و اینکه چه زمانی این موضوع اجرایی می‌شود؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه قراردادهای امور بندری و بخش خصوصی در گذشته منعقد شده، بنابراین نیاز است تا برای حل چالش‌های آنها که به واسطه تحریم و افزایش قیمت ارز به وجود آمده، قراردادهای موجود به سرعت بازنگری و به روزرسانی شود.

افزایش ظرفیت بنادر ایران به ۱۰۰ میلیون تن

یک پست از اسکله طرح توسعه بندرشهید رجایی خرداد بهره‌برداری می‌شود

حرکت به سمت بنادر نسل سوم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

لزوم توجه جدی به مشکلات بخش خصوصی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بخش خصوصی در شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع ویروس کووید۱۹، سرمایه‌های خود را در بنادر هزینه کرده و به همین دلیل ضرورت دارد تا به مشکلات و مسائل آنها به شکل جدی توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی تغییر و ارتقاء قراردادهای فعلی پورت اپراتورهای موجود بندر شهیدرجایی از قرار دادهای مدیریتی کوتاه مدت به قراردادهای سرمایه گذاری بلندمدت و BOT است که متناسب با میزان سرمایه گذاری، نسبت به افزایش مدت زمان قرارداد اقدام می‌شود، گفت: با کوتاه بودن مدت قرارداد، پورت اپراتورها از حاشیه امنیتی مناسبی برخوردار نخواهند بود.

رفع کمبود تجهیزات در بنادر برطرف می‌شود

کوهساری افزود: شرکت‌های مربوطه تا سال ۱۴۰۲ با سازمان بنادر و دریانوردی قرارداد دارند و امیدوار به ادامه اجرایی شدن فعالیت آنها از سال ۱۴۰۲ به بعد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش درآمد اپراتورهای بندری و افزایش هزینه‌های آنها به دلیل تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، موضوع تغییر در مدل مالی قراردادهای اپراتوری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، اظهار داشت: از دیگر موارد انجام شده، الحاق پایانه کالاهای عمومی به کانتینری در بندر خرمشهر بوده که همین رویکرد برای بندر بوشهر نیز در دست اقدام است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با تدوین و بازنگری قراردادهای بندری و مدیریت بهینه این قراردادها، نظارت بر اجرای تعهدات شرکت‌‌های سرمایه‌گذار به ویژه در زمینه تامین تجهیزات غیراستراتژیک و برنامه‌ریزی برای رفع کمبود تجهیزات در بنادر برطرف می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.