| کد خبر: 231634 |

به‌روز رسانی دانش در صنعت دریانوردی اجتناب‌ناپذیر است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حمل و نقل دریایی را صنعتی پویا و تحولات جهانی در این صنعت را بسیار گسترده، سریع و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حمل و نقل دریایی را صنعتی پویا و تحولات جهانی در این صنعت را بسیار گسترده، سریع و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، محمد راستاد، در مراسم قدردانی از اساتید مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، با اشاره به ظرفیت رو به توسعه آموزشی در این انجمن، گفت: با افزایش ظرفیت آموزش دریانوردی در مراکز بخش خصوصی، پشتوانه بسیار خوبی برای نسل‌های آتی علاقه‌مند به مشاغل دریایی فراهم شده است.

وی، اقدامات بسیار مثبت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در حوزه آموزش را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: روند رو به ارتقای آموزش در این مرکز به عنوان قدیمی‌ترین انجمن صنفی صنعت دریایی، مورد حمایت کلی سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به توسعه غافلگیر کننده ظرفیت و فعالیت در شرکت‌های کشتیرانی کانتینری، بر مبنای اقتصاد مقیاس، تاکید کرد: بالا رفتن سایز کشتی‌ها، یعنی محدود شدن بنادر برای پذیرش انواع کشتی‌ها و شکل‌گیری یک رقابت جدید. از طرفی اقتصاد مقیاس یعنی پایین آمدن کرایه حمل کالا که این رویکرد چالش جدی برای شرکت‌های کوچک‌تر کشتیرانی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره اقدامات این سازمان در خصوص تحولات انجام شده در افزایش سایز کشتی‌های کانتینری، اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه‌ای در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور، امکان پهلوگیری و پذیرش کشتی‌های تا سایز ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU فراهم شده است.

همچنین در این مراسم مسعود پل‌مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اظهار داشت: آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در راستای ارتقای سطح علمی ذینفعان صنعت دریا و خدمات بندری از سال ۱۳۸۶ با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات آموزشی این مرکز در تهران و سایر استان‌ها و بنادر شمالی ارائه می‌شود، افزود: در پی امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران، دوره‌های فنی و عملیاتی جدیدی در زمینه دریایی و بندری، در این مرکز مهیا شده است که منجر به دریافت مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد دریایی و بندری توسط انجمن شد.

به گفته این مقام مسئول انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به منظور ارتقای سطح علمی جامعه دریایی و بندری، طی انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی، رشته‌های تخصصی دریایی و بندری را در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برای متقاضیان آماده کرده است. این مرکز آموزشی در جهت ارتقای سطح خدمات آموزشی خود در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت (ایزو) شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.