| کد خبر: 214614 |

◄ ۳.۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارد

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بنادر کشور نزدیک به ۹۲ هزار TEU کانتینر و ۷ میلیون تن کالاهای غیرکانیتنری موجود است، گفت: از این میزان ۳,۶ میلیون تن را کالاهای اساسی به خود اختصاص داده‌اند.

تین نیوز

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بنادر کشور نزدیک به ۹۲ هزار TEU کانتینر و ۷ میلیون تن کالاهای غیرکانیتنری موجود است، گفت: از این میزان ۳,۶ میلیون تن را کالاهای اساسی به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، «روانبخش بهزادیان» گفت: در میان بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی با ۳.۵ و ۲.۳ میلیون تن بیشترین موجودی کالاهای غیرکانتینری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: در بخش کانتینری بندر شهیدرجایی با وجود بیش از ۶۸ هزار TEU بیشترین سهم را در موجودی کانتینر دارا است و بیشترین کالای اساسی نیز در بندر امام‌خمینی (ره) به میزان ۲.۴میلیون تن موجود است.

بهزادیان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶.۶ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است که ذرت و گندم به ترتیب با ۲.۶ و ۲.۱ میلیون تن بیشترین سهم از ورود کالاهای اساسی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در میان بنادر کشور بندر امام خمینی (ره) با ورود ۴.۱ میلیون تن کالاهای اساسی از نقش استراتژیکی در بین بنادر برخوردار بوده است، عنوان‌کرد: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور با ۵۴۵ هزار تن تخلیه کالاهای اساسی نشان از ورود شناورهای حامل کالاهای اساسی به آن بندر و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده دارد.

بهزادیان ادامه داد: اکنون حدود ۳.۶ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور موجود است که بیشترین مقدار آن مربوط به ذرت با حدود ۱.۹ میلیون تن بوده و بندر امام خمینی (ره) بیشترین میزان موجودی کالاهای اساسی را به خود تخصیص داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.