| کد خبر: 209650 |

افزایش ۹درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت:پارسال ۴۴میلیون و ۶۸۴هزارتن انواع کالای نفتی وغیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت:پارسال ۴۴میلیون و ۶۸۴هزارتن انواع کالای نفتی وغیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عادل دریس افزود:بیشترین حجم فعالیت کاری در این بندر راهبردی ، تخلیه و ترخیص ۱۵ میلیون و۴۷۳هزار تن متعلق به کالاهای اساسی شامل ذرت، جو، کنجاله، دانه روغنی، شکرخام، روغن خوراکی، برنج و گندم بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۲۷درصد رشد داشته گفت: بخش مهمی از واردات کالاهای اساسی از طریق راه‌آهن که صرفه اقتصادی بهتری نسبت به حمل با کامیون دارد جا به جا شده است.

دریس ادامه داد: بارگیری کالاهای متفرقه شامل تجهیزات و لوازم کارخانه و قفسه چوبی با ۵٢ درصد رشد، کالای کیسه‌ای شامل سیمان با ٣٨ درصد، فله‌ خشک مشتمل بر کودشیمیایی، فلزات، گنداله‌آهن، کلینکر، خاک‌های معدنی، پودرسنگ آهن با ٢٧ درصد و کالاهای کانتینری با ٢۴ درصد بیشترین رشد را بین کالاهای بارگیری شده درسال ۱۳٩٨ به خود اختصاص دادند که در مجموع با ٢ درصد رشد به ١٠ میلیون و ٢١٨ هزار و ۴۶٣ تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: افزایش قابل توجه فعالیت بندری در بندر امام خمینی(ره) در حالی بود که پارسال ، کشور ما با تحریم‌ شدید ظالمانه و ضدبشری قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکا رو به رو بود ولی با این حال در روند واردات کالاهای اساسی خللی ایجاد نشد.

دریس همچنین با اشاره به روند عادی واردات کالاهای اساسی در فروردین امسال در بندر امام خمینی(ره) افزود: با وجود فشار تحریمی‌ها و مخاطرات ناشی از ویروس کرونا ، واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با تمهیدات مورد نظر ادامه دارد.     

بندرامام خمینی(ره) در جنوب خوزستان با مساحت یک هزار و ۴۴ هکتار، نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و دامی (فله‌ای) کشور برعهده دارد.

این بندر در ۱۰۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خورموسی واقع شده و دومین بندر فعال کشور پس از بندر شهید رجایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.