| کد خبر: 196960 |

رشد ۱۵درصدی تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اعلام خبر رشد ۱۵درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر گفت: این رونق تجارت دریایی با وجود شرایط تحریمی در کشور، به دست آمده است.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اعلام خبر رشد ۱۵درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر گفت: این رونق تجارت دریایی با وجود شرایط تحریمی در کشور، به دست آمده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از برنا، حمیدرضا محمدحسینی با ارایه عملکرد شش ماهه بندر شهید باهنر و بندرهای وابسته آن در دوره زمانی نیمه نخست سال ۹۸، اظهار داشت: در تمامی شاخص‌های فعالیت بندری هم در حوزه نفتی و هم در حوزه غیرنفتی شاهد رشد تخلیه و بارگیری بوده‌ایم که همسنجی آن با سال گذشته، نشان‌دهنده رشد پویایی و تحرک این بنادر است.

وی با بیان اینکه رشد ۱۵ درصدی در عملیات تخلیه و بارگیری کالا ثبت شد، افزود: در ۶ ماهه نخست سال۹۸، از ۹۸۳ هزار تن به بیش از یک میلیون و ۱۳۱ هزار تن رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: این رونق تجارت دریایی با وجود شرایط تحریمی و در سایه توسعه زیرساخت های بنادر و رفع مشکلات بازرگانان، به دست آمده است.

حسینی خاطرنشان کرد: تعداد شناورهای باری و مسافری ورودی به بنادر مرکز و شرق استان نیز از ۴ هزار و ۶۰۶ فروند در شش ماهه ابتدایی ۹۷ به ۵ هزار و ۲۹۴ فروند در سال جاری رسیده است که بدون شک یکی از دلایل اصلی این رشد قابل توجه، توسعه زیرساخت ها و بهبود شرایط ترددهای دریایی در این بنادر بوده است.

وی همچنین به افزایش۱۱درصد سفرهای دریایی در ۶ ماهه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره زمانی، یک میلیون و ۶۸۳ هزار مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان به ویژه دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی جابجا شده‌اند که بخشی از آن نیز تردد مسافران در مسیر دریایی بندرعباس به شارجه امارات بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.