| کد خبر: 193879 |

احداث بندر صیادی امام خمینی تا سال ۱۴۰۰

​عملیات ساخت بندر صیادی امام خمینی تا سال ۱۴۰۰ با صرف اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به اتمام خواهد رسید.

تین نیوز

عملیات ساخت بندر صیادی امام خمینی تا سال ۱۴۰۰ با صرف اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران  اظهار داشت: بندر صیادی هندیجان واقع در استان خوزستان در حوزه طرح‌های احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران محسوب می‌شود.

سید مصطفی بهشتیان، ادامه داد:  پاکسازی و رنگ آمیزی راه دسترسی فلزی، پاکسازی و رنگ آمیزی سازه‌های فلزی، محوطه سازی و تأسیسات زیربنایی و ساختمان‌های پشتیبانی و نیز ترمیم و تعریض راه دسترسی سنگی از جمله اقداماتی است که تا کنون در این بندر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: راه دسترسی به موج شکن فلزی به طول ۹۰۰ متر، اسکله و پل فلزی به روش شمع و عرشه فلزی به طول هزار و 570 متر، اسکلۀ ویژه قایق‌ها به طول ۷۲ متر، ساختمان‌ها و تأسیسات پشتیبانی به مساحت ۱۹۰ مترمربع، محوطه سازی و تأسیسات زیربنایی به وسعت شش هزار متر مربع از جمله ویژگی‌های پروژۀ بندر صیادی هندیجان محسوب می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز جهت ساخت بندر صیادی هندیجان را هفت میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: به این منظور در سال ۹۸، پنج میلیارد ریال و در سال ۹۹ دو میلیارد ریال اعتبار به پروژۀ احداث بندر صیادی هندیجان در استان خوزستان اختصاص خواهد یافت.

احداث بندر صیادی امام خمینی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار

وی در ادامه به پروژۀ بندر صیادی بندر امام خمینی به عنوان پروژه‌ای دیگر در استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: مطالعات فاز یک و دو ترمیم و بازسازی اسکله‌های موجود در این بندر انجام شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه این بندر هنوز به تملک سازمان شیلات ایران در نیامده است، تصریح کرد: پس از تملک این بندر توسط سازمان شیلات، عملیات اجرایی در بندر صیادی امام خمینی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته احداث اسکله به طول ۹۱۰ متر از جمله اقداماتی است که قرار است در راستای ساخت بندر صیادی امام خمینی صورت گیرد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، اعلام کرد: طبق برآورد‌های صورت گرفته، اعتبار مورد نیاز جهت احداث بندر صیادی امام خمینی، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اذعان داشت: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ عملیات احداث بندر صیادی امام خمینی از سوی سازمان شیلات ایران به اتمام خواهد رسید.

پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصدی در طرح ساماندهی بندر صیادی آبادان

وی در ادامه گفته‌های خود به ساخت بندر صیادی آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه جزء طرح‌های ساماندهی بنادر صیادی محسوب می‌شود.

بهشتیان در ادامه تصریح کرد: ساخت اسکلۀ تخلیه و پارکینگ لنج و قایق به طول ۱۲۵۴ متر، حفاظت ساحل و دیوار ساحلی به طول ۶۶۰ متر، محوطه سازی و تأسیسات زیربنایی به مساحت ۴۰ متر مربع و نیز احداث ساختمان‌ها و تأسیسات پشتیبانی به وسعت ۱۲۱۵ متر مربع از جمله ویژگی‌های این بندر صیادی محسوب می‌شود که در طرح ساماندهی لحاظ خواهد شد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: کوبش شمع‌های سانتریفیوژ اسکله تخلیه صید لنج‌ها و دو پل دسترسی اسکله، عملیات عرشۀ اسکلۀ تخلیه صید لنج‌ها و آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری در این بندر صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات ساماندهی بندر صیادی آبادان تا کنون با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصدی همراه بوده است، بیان داشت: مجموع اعتبارات لازم جهت اتمام پروژه بندر صیادی آبادان، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: اعتبار درنظر گرفته در سال ۹۸ برای ساخت این بندر شش میلیارد ریال، اعتبار مورد نیاز در سال ۹۹، هشت میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰، شش میلیارد ریال برآورد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.