| کد خبر: 192727 |

◄ توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بندر چابهار

سازمان بنادر و دریانوردی طی سال‌های اخیر اعتبارات ویژه‌ای را برای توسعه بندر چابهار اختصاص داده است.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی سال‌های اخیر اعتبارات ویژه‌ای را برای توسعه بندر چابهار اختصاص داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، جلیل اسلامی در نشست تخصصی کارگروه دریایی بندر چابهار که با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و مدیران امور دریایی این اداره کل برگزار شد گفت: بندر چابهار دوره رشد و بالندگی را طی می‌کند، برای رونق این بندر اقدام‌هایی نظیر تامین بار، تسریع در ساخت و سازها، مدیریت عملیات و برنامه ریزی برای فرایند رشد با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان این که در بخش تجهیزات در بندر چابهار اقدام‌های خوبی انجام شده است ادامه داد: با توجه به افق توسعه‌ای که در این بندر شاهد خواهیم بود، می‌طلبد به برون سپاری به عنوان یک اصل مهم توجه شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور می‌تواند نقش کلیدی در توسعه کشور و منطقه ایفا کند.

تلاش‌ها برای انجام کاری ماندگار در حوزه دریایی بندر چابهار

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از نظر دریایی و زمینی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد، این بندر به دلیل قرار داشتن در خارج از حوزه خلیج فارس و محدودیت‌های احتمالی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش سطح تجارت دریایی کشور داشته باشد.

وی با بیان این که اقدام‌های زیادی در حوزه دریایی بندر چابهار انجام و این بندر به تجهیزات دریایی مدرنی مجهز شده است ادامه داد: بندر چابهار از نظر دریایی بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد، زیرا حلقه اتصال کشور‌های محصور در خشکی مانند افغانستان و کشور‌های حوزه cis به دریاست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افغانستان به عنوان یکی از کشور‌های همسایه ۹۵ درصد کالا‌های مورد نیازش را از طریق واردات تامین می‌کند، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه، امن‌ترین و کم هزینه‌ترین راه انتقال کالا‌های این کشور است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم در این جلسه با اشاره به اقدام‌های انجام شده گفت: اقدام‌های خوبی در بخش‌های کنترل و بازرسی کشتی ها، امتحانات و صدور گواهینامه، ثبت و بازرسی شناور‌ها و مخابرات دریایی در بندر چابهار انجام شده است.

سید حسن ابراهیمی با بیان این که اختصاص لایروب به بندر چابهار یکی از نیاز‌های ضروری است افزود: سال گذشته لایروبی کانال طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به میزان یک میلیون متر مکعب انجام شد.

وی ادامه داد: نجات ۱۱۲ گرفتار در دریا، پاکسازی آلودگی نفتی کشتی ها، انجام عملیات اطفای حریق شناور‌های سنتی بندر شهید کلانتری، حوضچه هفت تیر و بندر کنارک و ارتقای علائم کمک ناوبری از جمله اقدام‌های انجام شده در حوزه امور دریایی سیستان و بلوچستان در سال ۹۷ است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.