| کد خبر: 192083 |

عضو اتاق بازرگانی ایران:

◄ توسعه اقتصادی را می توان از بنادر آغاز کرد

سرمایه گذاران از مزیت های رقابتی بنادر کوچک استفاده کنند.

تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برای رونق سرمایه گذاری در بنادر، ایجاد مسیرهای ارتباطی از بنادر و پسکرانه ها برای گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل کالا به نقاط دیگر ضرورت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جمشید عدالتیان درباره اقداماتی که برای رونق سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه آن اهمیت دارد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از مهمترین اقدامات برای مهیا کردن شرایط  سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بنادر، ایجاد مسیرهای ارتباطی از بنادر و پسکرانه ها برای گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل کالا به مقاصد دیگر است.

وی اذعان کرد: از دیگر موضوعاتی که می توان در جهت جذب سرمایه گذار اقدام کرد، ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نظیر سلفچگان و انزلی در پسکرانه بندر است.

عدالتیان تاکید کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پسکرانه بنادر، بستر و فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا با شرایط بهتری سرمایه گذاری کنند.

عضو اتاق بازرگانی درباره نقش بنادر کوچک در اقتصاد کشور، اظهارداشت: بنادر کوچک با توجه به نوع کارکرد هریک و با توجه به محل قرار گیری آنها می توانند به نوعی در توسعه اقتصادی کشور نقش و مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: بنادر کوچک اگر بتوانند مزیت های رقابتی خوبی در مقایسه با مناطق دیگر با توجه به کارکردشان ارائه کنند توانایی جذب سرمایه گذار را دارند و قطعا این بنادر به رونق و توسعه اقتصادی کشور کمک خواهند کرد.

عدالتیان گفت: در سراسر دنیا، توسعه اقتصادی از بنادر آغاز شده و به داخل کشور گسترش پیدا می کند در حالیکه در کشور ما این روند بالعکس بوده و توسعه اقتصادی از مراکز استان و شهرها به سمت بنادر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه و رونق بندر هامبورگ، شهر هامبورگ رشد کرد و اکنون به یکی از شهرهای توسعه یافته تبدیل شده است. اگر در ایران هم چنین سیاستی دنبال شود، می توان در رشد اقتصادی به جهش های خوبی رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.