| کد خبر: 191856 |

رشد ۵۶ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۵۶ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۵۶ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، نوراله اسعدی افزود: در این مدت بارگیری ۵۷۱ هزار و ۴۶۲ تن کالا در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر طی این مدت را ۶۰۷ هزار و ۷۴۰ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: در این مدت تردد بیش از ۳۴ هزار و ۷۵۳ دستگاه کامیون و پهلوگیری ۸۵ فروند شناورغیر کانتینری بالای یک هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۷ و ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

اسعدی، میزان تخلیه خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر خرمشهر را یک هزار و ۲۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد چهار درصدی برخوردار است. سال گذشته بیش از دو میلیون تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.

بندر خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس، اتصال به کریدور بندر امام، شلمچه و عراق و بهره مندی از سامانه منسجم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهمترین بندر کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود.

همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران منهدم شد. فعالیت بندری خرمشهر پس از پایان جنگ تحمیلی از سرگرفته شد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.