| کد خبر: 189960 |

راستاد در سفر به هرمزگان اعلام کرد:

◄ نقش موثر بندر خمیر در رونق تولید و صادرات مواد معدنی

احداث و بهره برداری از بندر خمیر باعث کمک به افزایش عملکرد معادن منطقه، رونق بخشی به تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای می شود.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث و بهره برداری از بندر خمیر باعث کمک به افزایش عملکرد معادن منطقه، رونق بخشی به تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای می شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد راستاد در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی تکمیل بندر چندمنظوره خمیر اظهار داشت: این بندر باعث شکوفا شدن شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه  خواهد شد.

وی افزود: این طرح مهم بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دی ماه سال ۹۷ با مبلغ اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز و پیش بینی می شود طی مدت ۱۸ماه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

راستاد خاطرنشان کرد: این بندر چندمنظوره به دلیل همجواری با تالاب بین المللی خور خوران کاملا منطبق بر ملاحضات زیست محیطی احداث می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول ۷۴۴ متر از ساحل تا اسکله ها از جمله بخش های این بندر است.

راستاد شناورهای طرح قابل پذیرش در این بندر را با ظرفیت تا ۵۰۰۰ تن اعلام کرد.

وی از جمله مزایای احداث این بندر را توسعه بنادر کوچک در سواحل خلیج فارس، کمک به معیشت ساحل نشینان، افزایش عملکرد معادن منطقه، امکان تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این طرح بندرسازی در زمان ساخت را ۲۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال زمان بهره برداری نیز به صورت مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم  ۳۰۰ نفر برآورد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.