| کد خبر: 188705 |

◄ راستاد: بنادر کشور همچنان پرترافیک هستند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بالاترین ترافیک و حجم تخلیه و بارگیری در بندر امام خبر داد و گفت: بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از  بالاترین ترافیک و حجم تخلیه و بارگیری در بندر امام(ره) خبر داد و گفت: بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در اختتامیه مجمع عمومی سالانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تأکید کرد: باوجود تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه، بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند که نشان می‌دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است و این ظرفیت می‌تواند تسهیل‌کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بندر چابهار می‌تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد، گفت: در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته‌اند، بندر چابهار به‌تنهایی رشد ۵۰ درصد را تجربه کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش در مجمع انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خاطرنشان کرد: با این انجمن جلسات مفصل به صورت فصلی و دوره‌ای داشته‌ایم و نتایج این جلسه بسیار مفید بوده به‌طوری که مشکلات مربوط به بخش بیمه و مالیات شرکت‌های کشتیرانی برطرف شد.

راستاد تأکید کرد: مشکلات مربوط به بخش بیمه از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به‌طور کامل تا چند وقت آینده حل شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نقل‌ و انتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، افزود: هزینه ارزی این کشتی‌ها را ۵ درصد در نظر گرفته‌ایم و این درخواست در جلسات هیات عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد.

به گفته راستاد، طبق رایزنی‌های که انجام شد، هم‌اکنون انجمن کشتیرانی به عنوان عضو در تمامی جلسات مربوط به حوزه حمل و نقل شرکت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به روند انجام طرح‌های توسعه‌ای در بنادر اشاره کرد و گفت: توسعه ترمینال شماره ۳ کانتینری بندر شهید رجایی با قوت و قدرت در حال اجرا است و انتظار داریم فاز اول آن تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان تجهیز و تکمیل ترمینال شماره ۲ کانتینری بندر شهید رجایی، گفت: کماکان سیاست سازمان بنادر بر پایه ایجاد ظرفیت و ساخت زیربناهای بندری توسط دولت و ساخت و توسعه روبناها و خرید تجهیزات توسط بخش خصوصی است.

راستاد خاطرنشان کرد: اولویت سازمان بنادر، سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می‌تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.