| کد خبر: 185338 |

استفاده 500 هزار مسافر از خدمات گردشگری دریایی بوشهر

در ایام نوروز امسال، 500 هزار نفر از گشت‌های دریایی در قالب 29 کشتی و لنج تفریحی در سواحل استان بوشهر استفاده کردند.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ایام نوروز امسال، 500 هزار نفر از گشت‌های دریایی در قالب 29 کشتی و لنج تفریحی در سواحل استان بوشهر استفاده کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، سیاوش ارجمندزاده با بیان اینکه گشت دریایی یکی از برنامه‌های مهم در ایام نوروز در سواحل استان بوشهر بود اظهار کرد: استان بوشهر با داشتن 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس فرصت خوبی در ایجاد گشت و گردشگری دریایی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه 500 هزار مسافر نوروزی از گشت های دریایی استان بوشهر استفاده کردند افزود: 500 هزار مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات نوروز از گشت های دریایی در این استان استفاده کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 17 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در راستای ایمن سازی و نظارت بر فعالیت شناورها امسال تلاش شد درکنار فعالیت‌های رسمی، تمام قایق ها و موتور لنج‌های دریایی داوطلب ارائه گشت‌های دریایی برای ارائه فعالیت ثبت‌نام کنند تا کار آنها در قالب تعریف شده انجام شود.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در نوروز امسال 29  کشتی و لنج تفریحی در سواحل استان بوشهر خدمات گردشگری دریایی به مسافران ارائه کردند یادآور شد: البته برخی شناورها در طرح ساماندهی ثبت نام نکردند که آمار استفاده مسافران از گشت‌های دریایی ارائه شده توسط آنها در گزارش نهایی لحاظ نشده است.

ارجمند زاده تصریح کرد: صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی دو قایق در کنار لنج‌های گردشگری، همراه داشتن جلیقه نجات، حضور ناجی غریق، نیروهای دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جداسازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی گردشگران دریایی در ایام تعطیلات نوروز بود.

وی تاکید کرد: با توجه به رضایت‌مندی و استقبال مسافران از گشت‌های دریایی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه پایانه مسافری بوشهر امسال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد مسئولان این سازمان با دستگاه‌های مرتبط با گردشگری در سال 97 افزود: مهمترین دستاورد این نشست‌ها تفکیک محدوده‌های فعالیت قایق‌های تفریحی، جت اسکی و شناگاه‌ها بود که از لحاظ ایمنی کمک شایانی به فعالیت‌های گردشگری دریایی داشت.

وی با اشاره به راه اندازی پایانه مسافری گردشگری بوشهر ادامه داد: همچنین در کنار این مهم پایانه مسافری گردشگری بوشهر نیز سال گذشته بازسازی و احیا و اسکله‌های پهلوگیری شناور از یک پست اسکله  به سه پست افزایش یافت.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.