| کد خبر: 180680 |

در پی رشد ۲۶ درصدی تخلیه کالای اساسی طی نه‌ماهه سال جاری رخ داد؛

◄ تثبیت جایگاه بندر امام به‌عنوان کانون تخلیه کالای اساسی

بیش از ۳۱ میلیون و ۵۳۱ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی نه‌ماهه سال جاری در مجتمع بندری امام تخلیه و بارگیری شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام ضمن اعلام این خبر، میزان تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام را بیش از  ۱۹ میلیون تن و کالای نفتی را  طی نه‌ماهه سال جاری در حدود ۱۲ میلیون و ۵۱۹ هزار تن برشمرد. 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی بنادرودریانوردی استان خوزستان، عادل دریس هم‌چنین مجتمع بزرگ بندری امام را مرز برتر ترانزیت خروجی فرآورده‌های نفتی کشور توصیف کرده و افزود: ترانزیت فرآورده‌های نفتی در بندر امام با ۱۰‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به  حدود دو میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به تخلیه بیش از هشت میلیون و ۷۴۹  هزار تن انواع کالاهای اساسی ازجمله خوراک دام و نهاده کشاورزی طی مدت مذکور  از رشد  ۲۶ درصدی تخلیه این نوع کالا خبر داده و تحقق این امر را دال بر آمادگی و توانایی این بندر بزرگ تجاری در خدمات‌رسانی به شناورهای پهن‌پیکر و فله‌بر با حداکثر توان و سرعت عنوان کرد.

مدیرکل بنادرودریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام برخورداری از مزیت کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور و بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و آماده‌به‌کار و کارآمدی توان نیروهای عملیاتی برای تحقق نرخ سرعت تخلیه مطلوب را از عوامل و علل تقویت جایگاه این بندر بزرگ تجاری در تخلیه و بارگیری کالای های اساسی دانست.

 دریس با اشاره  به اهتمام دولت به تقویت و رونق صادرات غیرنفتی و پیشگامی این مجتمع بندری در ایجاد تسهیلات و حمایت از صادرکنندگان کالای غیرنفتی اظهار داشت: در پی ایجاد تمهیدات عملیاتی لازم در این مجتمع بندری صادرات کلینکر با ۸۸ درصد رشد به بیش از  یک‌میلیون و ۶۱۸ هزار تن  رسید.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با مساحتی معادل ۱۱۰۴۴ هکتار واقع در شمال غربی خلیج‌فارس با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن نقش مهمی را در زنجیره تامین کالا و بازرگانی دریایی کشور ایفا می‌‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.