| کد خبر: 180547 |

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

◄ تعویق زمان اعطای تخفیفات صادراتی

با برگشت ارز حاصل از صادرات؛ سازمان بنادر تخفیف‌ها را برای صادرکنندگان اعمال می‌کند.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی، گفت: سازمان بنادرودریانوردی در همسویی باسیاست‌های کلان دولت و سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی، اعطای تخفیف‌های تعرفه‌ای به کالاهای صادراتی تا زمانی که ایفای تعهد ارزی حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان به تائید بانک مرکزی برسد و به چرخه اقتصادی برگردد به تعویق خواهد افتاد و پس از ایفای تعهد ارزی، حسب درخواست صادرکنندگان و تائید بانک مرکزی، تخفیف‌های تعرفه‌ای سازمان بنادرودریانوردی برای صادرکنندگان اعمال خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی،محمدعلی حسن‌زاده درباره تعویق زمان اعطای تخفیفات صادراتی افزود: سازمان بنادرودریانوردی یکی از مجموعه‌های نقش‌آفرین در اقتصاد کلان کشور است.

وی تصریح کرد: این سازمان در جهت کمک به افزایش صادرات کشور، کاهش هزینه تمام‌شده کالاهای وارداتی و تسهیل ترانزیت از کریدورهای حمل‌ونقلی به‌ویژه کریدورهایی که یک نقطه و یا دونقطه دریایی و بندری دارند فعالیت می‌کند. موارد یادشده بخشی از نقش‌های سازمان بنادر در عرصه اقتصاد کشور است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی اظهار کرد: سازمان بنادرودریانوردی از سالیان گذشته همواره یک‌سری تخفیف‌ها را به کالاها و شناورهایی که کالای صادراتی حمل می‌کنند ارائه می‌دهد.

وی گفت: تخفیف‌های ارائه‌شده از درآمدهای سازمان بنادرودریانوردی باهدف کمک به صادرات و رونق تجارت کشور است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: میزان تخفیف‌های ارائه‌شده از سوی سازمان بنادرودریانوردی در سال گذشته حدود ۴۰۰‌میلیارد تومان بوده و این عدد تا پایان آذرماه سال جاری نیز به ۳۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بابیان این‌که تخفیف‌های سازمان بنادرودریانوردی در تعرفه‌های حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری مترتب بر شناورها و کالاها، است، تصریح کرد: با توجه به سیاستی که اخیرا بانک مرکزی در پیش‌گرفته مبنی بر اینکه صادرکنندگان باید تعهدات ارزی خود را ایفا کنند، سازمان بنادرودریانوردی در هم‌سویی باسیاست‌های کلان دولت و سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی تصمیم گرفت زمان اعطای تخفیف‌ها را به تعویق بیاندازد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی تاکید کرد: زمانی که ایفای تعهد ارزی صادرکنندگان به تایید بانک مرکزی برسد و ارز به هر میزان و روشی که بانک مرکزی تائید کند به چرخه اقتصادی برگردد حسب درخواست صادرکنندگان و اعلام بانک مرکزی تخفیف‌های مصوب را همانند گذشته به صادرکنندگان اعطا خواهیم کرد.

وی بابیان این‌که تعویق زمان اعطای تخفیفات صادراتی از اول بهمن‌ماه اجرایی خواهد شد، گفت: تخفیف‌های سازمان بنادرودریانوردی مانند قبل از ایفای تعهدات ارزی برای صادرکنندگان لحاظ می‌شود. لذا فاصله زمانی دی‌ماه تا بهمن‌ماه به جهت اطلاع‌رسانی به صادرکنندگان کالا است.

حسن‌زاده افزود: سازمان بنادرودریانوردی از اول بهمن‌ماه ارائه خدمات بر مبنای دریافت بدون تخفیف حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری از صادرکنندگان کالا اقدام می‌کند و زمانی که بانک مرکزی تائید کند که صادرکننده توانسته به تعهدات ارزی خود را عمل کند آن زمان حسب درخواست صادرکننده، تخفیف‌ها ارائه می‌شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی اذعان کرد: ارز حاصل از صادرات به هر شکلی که بازگردد و توسط بانک مرکزی تائید شود برای ما قابل‌قبول است. این تعهد می‌تواند از طریق سامانه نیما و یا واردات در مقابل صادرات باشد و یا هر شکل دیگر که بانک مرکزی تایید کند باشد.

وی گفت: دولت در بودجه سال آینده هم معافیت‌های مالیاتی کالای صادراتی را منوط به ایفای تعهدات ارزی کرده است. این تصمیم سازمان هم به تمام بنادر کشور ابلاغ‌شده و همسو باسیاست‌های کلی اقتصادی کشور است.

حسن‌زاده تاکید کرد: اگر صادرکننده‌ای ارز حاصل از صادرات خود را برنگرداند مشمول تخفیف‌های سازمان بنادرودریانوردی نمی‌شود و این امر در مورد تمام بنادر کشور است.

وی بابیان این‌که تخفیف‌های مترتب بر کالاهای صادراتی در سازمان بنادرودریانوردی حذف نشده و هم‌چنان تخفیف‌ها برقرار است و صرفا زمان اعمال آن‌ها به‌جای آنکه در زمان بارگیری کالاهای صادراتی از بنادر کشور باشد به بعد از صادرات و زمانی که صادرکننده ارز خود را به چرخه اقتصادی برگرداند به تعویق افتاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.