| کد خبر: 180072 |

◄ برگزاری «همایش روز چابهار» ٧ اسفند

راهکارهای عملیاتی سازی موافقت‌نامه چابهار بین ایران، هند و افغانستان امضا شد.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی گفت: راهکارهای عملیاتی سازی موافقت‌نامه چابهار در اولین نشست کمیته اجرایی سازی موافقت‌نامه چابهار امضا شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده در پایان اولین نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقت‌نامه چابهار، افزود: راهکارهای عملیاتی سازی تفاهم‌نامه چابهار در ۹ بند به امضای نمایندگان سه کشور جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هندوستان و جمهوری اسلامی افغانستان رسید.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده در اولین نشست کمیته اجرایی‌سازی موافقت‌نامه چابهار، قرار شد کارگروه مطالعاتی در خصوص رقابتی کردن هزینه کلی کریدور چابهار، نسبت به کریدورهای رقیب تشکیل شود.

به گفته حسن‌زاده، یکی از موضوعات مطرح‌شده در این نشست که به اجماع سه کشور رسید، بررسی مسائل گمرکی و حمل‌ونقل زمینی است و مقرر شد کارگروه مربوطه در این زمینه نیز مطالعات اجرایی لازم را انجام دهد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر بابیان اینکه نشست دوم این کمیته در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزبانی هندوستان برگزار می‌شود، از برپایی « همایش روز چابهار» در ۷ اسفند امسال (۲۶ فوریه ۲۰۱۹) در بندر چابهار خبر داد.

وی اذعان داشت: همایش روز چابهار با حضور کشورهای ایران، هند و افغانستان به همراه کشورهای آسیای میانه و باهدف بازاریابی موقعیت، توانمندی و پتانسیل‌های بندر چابهار و به منظور توسعه تجارت و ترانزیت از این بندر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.