| کد خبر: 179237 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

◄ امضای قرارداد ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سازمان بنادر با بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در این هفته قرارداد همکاری بخش خصوصی با سازمان بنادر به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به امضا می‌رسد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در این هفته قرارداد همکاری بخش خصوصی با سازمان بنادر به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به امضا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد راستاد در نشست خبری نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته عنوان کرد: به‌طورکلی بخش خصوصی ۱۲ هزار میلیارد تومان در بنادر سرمایه‌گذاری کرده است و سیاست ما به‌استثنای زیربناها واگذاری احداث تمام روبناها به بخش خصوصی است.

راستاد افزود: این پروژه‌ها شامل سرمایه‌گذاری ۲۵۷ میلیارد تومانی احداث کارخانه‌های صنعتی در بندر شهید رجایی، احداث تعدادی کارخانه تولید کالا به ارزش ۶۵۷ میلیارد تومان در بندر امام، احداث پایانه صادراتی و کارگاه تعمیر کشتی به ارزش ۳۳۵ میلیارد تومان در بندر انزلی، احداث سردخانه در بندر بوشهر به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی در بندر امیرآباد است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه بنادر را سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی احداث پایانه تمام مکانیزه صادرات مواد معدنی در بندر شهید رجایی عنوان کرد.

راستاد درباره مؤسسات رده‌بندی بین‌المللی اظهار داشت: بعد از برجام، سازمان بنادر و دریانوردی با مؤسسات بین‌المللی رده‌بندی کشتی‌ها تفاهم‌نامه به امضا رساند تا به ناوگان تحت پرچم ما گواهینامه ایمنی حمل‌ونقل دریایی داده شود اما پس از خروج آمریکا از برجام تعدادی از این مؤسسات رده‌بندی از ایران خارج شدند ولی در حال حاضر چند موسسه باقی‌مانده و در حال فعالیت هستند، ضمن اینکه دو موسسه رده‌بندی داخلی نیز در امر صدور گواهینامه به ناوگان دریایی فعال هستند.

او ادامه داد: ما همچنین در بخش بیمه حمل‌ونقل دریایی نیز توانسته‌ایم پوشش بخشی از شرکت‌های بیمه خارجی را حتی با وجود خروج آمریکا از برجام ادامه دهیم و چند شرکت بیمه‌گر ایرانی را نیز در این زمینه توانمند کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش ترانزیت از بنادر گفت: در هشت‌ماهه نخست امسال سه میلیون و ۶۶۷ هزار تن مواد نفتی و سه میلیون و ۶۶۰ هزار تن کالای غیرنفتی از بنادر ترانزیت شده است که فرآورده‌های نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۳ درصد کاهش ترانزیت داشته اما ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۸ درصد رشد داشته است.

راستاد درباره تحریم‌ها گفت: هیچ‌کدام از بنادر ما تحریم نیستند بلکه لاینرهای بین‌المللی پس از خروج آمریکا از برجام دیگر به بندر شهید رجایی تردد ندارند.

او درباره طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: فاز اول این طرح با هزینه ۴۰۳ میلیون دلار به پایان رسید که درنتیجه آن ۸.۵ میلیون تن برای این بندر ظرفیت ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در بندر چابهار تا پایان امسال دو میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری داشته باشیم که به معنی خالی بودن ظرفیت ۶.۵ میلیون تنی این بندر است. همچنین در افق ۱۵ ساله چابهار قرار است ظرفیت آن به ۷۷ میلیون تن برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.