| کد خبر: 177936 |

◄ اعلام مخالفت اعضای سازمان جهانی دریانوردی با مواضع آمریکا علیه ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره اعلام مخالفات کشورهای عضو IMO با مواضع آمریکا علیه ایران توضیح داد.

تین نیوز

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره اعلام مخالفات کشورهای عضو IMO با مواضع آمریکا علیه ایران توضیح داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ایلنا، هادی حق‌شناس گفت: پس از قرائت سند اعتراض ایران نسبت به تحریم‌های آمریکا، اغلب کشورها مخالفت خود را با مواضع آمریکا نسبت به ایران اعلام کردند و این نگاه جهانی در راستای حمایت از ایران، دستاورد برجام است.  

او توضیح داد: سازمان جهانی دریانوردی مرجع دریایی در دنیا است و تمام ذی‌نفعان در این سازمان حق برابر و یکسان دارند. سهم کشوری امریکا نیز با سهم سایر کشورها در این سازمان برابر است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ‌یک از کشورهای عضو در این سازمان نمی‌توانند ایمنی، امنیت و حفاظت محیط‌زیست سایر اعضا را تهدید کنند.

حق‌شناس افزود: سایر کنوانسیون‌ها مانند سولاس،‌مارپل،‌MLC و... هم بر این موضوع تاکید دارند. امروز 170 کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی هستند و بر این باورند که اعضا حق ندارند ناوگان و دریانوردان دیگر را مورد تهدید قرار دهند.

او گفت: حال این‌که اخیرا «برایان هوک» مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا اعلام کرده بود کشتی‌های ایرانی ایمن نیستند و باید کشورها از ورود این کشتی‌ها به بنادر خود جلوگیری کنند. این گفته آقای هوک به لحاظ حقوقی خلاف کنوانسیون‌های ایجادکننده سازمان جهانی دریانوردی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با حضور در صد و بیست و یکمین شورای سازمان جهانی دریانوردی سند اعتراض ایران به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را قرائت کردیم.

حق‌شناس گفت: از اعضا و دبیر کل سازمان خواسته شد یک‌بار دیگر بر این موضوع تاکید کنند که هیچ عضوی حق تهدید سایر اعضا را ندارد و سایر اعضا هم دراین‌باره اظهار نظر کرده و حمایت خود را از ایران اعلام کردند.

او گفت: در شورای سازمان جهانی دریانوردی شاهد آن بودیم که پس از قرائت سند اعتراض ایران نسبت به تحریم‌های آمریکا، اغلب کشورها مخالفت خود را با مواضع آمریکا نسبت به ایران اعلام کردند و این نگاه جهانی در راستای حمایت از ایران، دستاورد برجام است.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.