| کد خبر: 165385 |

◄ افزایش ایمنی بنادر با استقرار تجهیزات آتش‌خوار

به‌منظور افزایش ایمنی در بنادر کشور، کشتی‌های آتشخوار و تجهیزات بندری در بنادر کشور نصب می‌شوند.

تین نیوز

به‌منظور افزایش ایمنی در بنادر کشور، کشتی‌های آتشخوار و تجهیزات بندری در بنادر کشور نصب می‌شوند. هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر گفت: یکی از دلایلی که امسال حوادث در سطح بنادر به وقوع نپیوست به دلیل تأکید سازمان بنادر و سختگیری در خصوص افزایش ایمنی بود.

او با اشاره به اینکه آتشخوار اصطلاحی است که برای اطفاء حریق کشتی‌های انجام می‌شود، گفت: چنانچه در کشتی‌های در حال تردد در آب‌های کشور و یا در بنادر کشور حادثه آتش‌سوزی رخ دهد ما می‌توانیم با تجهیزات ناوبری و یدک‌کش‌های اطفای حریق به مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی مبادرت ورزیم.

حق‌شناس با تأکید بر لزوم افزایش ایمنی در بنادر کشور، گفت: در ایام نوروز ۹۷–۲۴ اسفندماه تا ۱۴ فروردین، با توجه به اینکه بیش از ۶ میلیون گردشگر و مسافر دریایی داشتیم، خوشبختانه با تمهیداتی که در این راستا اندیشیده شد حتی یک حادثه نیز رخ نداد که این‌ها نشانه، بالا بردن ضریب ایمنی در سفرها و گردشگری دریایی در شمال و جنوب کشور و رعایت قوانین ایمنی دریایی بود.

عضو هیأت‌مدیره سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در بیان مهم‌ترین برنامه‌هایی که معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در دستورکار دارد، توضیح داد: مهم‌ترین برنامه‌ای که در دستورکار داریم این است که سطح ایمنی و تردد بنادر را افزایش دهیم برای اینکه چنین کاری اتفاق بیفتند تدوین برنامه‌ای جامع برای لایروبی بنادر کشور را در دستورکار داریم تا تردد ایمن داشته باشیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در کنار این اقدام، واحدهای SAR را بر اساس همین عنوان که یک کنوانسیون بین‌المللی جستجو و نجات دریایی است در بنادر کشور مستقر کردیم تا چنانچه تصادم یا حادثه‌ای برای کشتی‌ها رخ دهد، بلافاصله بتوانیم عملیات امداد و نجات را انجام دهیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در مورد کشتی‌های مسافری نیز حداکثر سخت‌گیری را انجام می‌دهیم تا کشتی‌ها اولاً متناسب با تعداد مسافران و همچنین استانداردهای لازم در خصوص صندلی‌ها، جلیقه‌های نجات و سایر تجهیزات ایمنی را رعایت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.