| کد خبر: 177807 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

◄ خدمات‌رسانی به ۱۰ میلیون نفر سفر در بنادر هرمزگان

۵۴ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی استان هرمزگان گفت: در پایانه‌های دریایی به ۱۰ میلیون نفر سفر خدمات‌رسانی ارائه شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به آخرین آمار و ارقام از عملکرد مجموعه بنادر استان هرمزگان از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای آبان ماه، اظهار کرد: از رقم ۵۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۸۵ تن مجموع کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، بالغ‌بر ۳۴ میلیون و ۹۴۳ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۹ میلیون و ۶۳۰ تن به فرآورده‌ای نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به صادرات ۲۱ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۴۰ تن کالای غیرنفتی در این بنادر، گفت: طی هفت ماه نخست سال جاری، سه میلیون و ۹۱ هزار و ۳۴۵ تن از این کالاها ترانزیت و یک‌میلیون و ۶۴۲ هزار و ۴۶۵ تن، نیز ترانشیپ شد.

عفیفی‌پور حجم کابوتاژ (حمل‌ونقل کالا از طریق آب‌های ساحلی) را چهار میلیون و ۳۴۸ هزار تن و همچنین واردات سه میلیون و ۸۲۸ هزار و ۵۹۶ تن کالای غیرنفتی اعلام کرد.

۷,۴ میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان از صادرات هفت میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۴۹ تن فرآورده نفتی از بنادر این استان خبر داد و گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای آبان ماه، ۲۶ هزار و ۹۰۱ تن، ترانزیت و ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تن، کابوتاژ شد. همچنین تخلیه ۹۰۰ هزار تن محموله وارداتی فرآورده‌های نفتی نیز به انجام رسید.

این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۴۸ هزار و ۱۸۱ فروند با رشد ۳۸ درصدی اعلام کرد و گفت: از این تعداد، سه هزار و ۶۵ فروند کشتی بالای هزار تن و ۴۵ هزار و ۱۱۶ فروند از شناورهای پهلوگرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

۱,۲ میلیون TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

عفیفی‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت، یک‌میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۰ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

خدمات‌رسانی به ۱۰ میلیون نفر سفر در پایانه‌های دریایی

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، با اشاره به جایگاه کلیدی این استان در کشور به‌عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران، گفت: طی هفت ماه سال جاری، به ۱۰ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه‌های دریایی این استان خدمات‌رسانی صورت گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.