| کد خبر: 175815 |

عفیفی‌پور خبر داد:

◄ صادرات غیرنفتی از ۱۸ میلیون تن گذشت

۴۷میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان جابه‌جا شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بالغ‌بر ۴۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری ۹ میلیون نفر سفر در بنادر این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی استان هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح آخرین آمار عملکرد بنادر هرمزگان طی شش ماه نخست سال ۹۷، اظهار داشت: از مجموع ۴۷ میلیون و ۴۱۴ هزار تن کالای جابه‌جا شده در این بنادر، ۳۰‌میلیون و ۵۴۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تن به فرآوردهای نفتی اختصاص دارد.

عفیفی‌پور از صادرات ۱۸ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۹۶ تن کالای غیرنفتی سخن به میان آورد و گفت: طی نیمه نخست سال جاری، دو میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۴۷ تن از این کالاها ترانزیت و یک‌میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۸۰ تن، نیز ترانشیپ شد.

وی حجم کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را سه میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۲۵ تن و همچنین حجم واردات را سه میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۶۰ تن اعلام کرد.

۶,۵ میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیرکل بنادرودریانوردی  هرمزگان، با اشاره به صادرات شش‌میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۱ تن فرآورده نفتی از بنادر این استان، خاطرنشان کرد: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای مهرماه جاری، ۲۴ هزار و ۴۱۵ تن، ازاین‌گونه کالاها ترانزیت و ۹ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۸۰ تن، کابوتاژ شد. هم‌چنین تخلیه ۷۲۰ هزار و ۵۷۳ تن محموله وارداتی نیز به انجام رسید.

جابجایی ۱,۱ میلیون TEU کانتینر

این مقام مسئول اظهار کرد: در این مدت، تخلیه و بارگیری یک‌میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۱۶ TEU کانتینر (هر تی‌ای‌یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر بازرگانی این استان به انجام رسید.

۹ میلیون نفر سفر ترابری شد

عفیفی‌پور با اشاره به جایگاه استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران، گفت: در نیمه نخست سال جاری، ترابری ۹ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه‌های دریایی به ثبت رسید.

شناورهای ورودی ۴۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادرودریانوردی استان هرمزگان در پایان تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۴۴ هزار و ۵۷۶ فروند با رشد ۴۲ درصدی اعلام کرد و گفت: از این تعداد، دو هزار و ۶۵۲ فروند شامل کشتی‌های بالای هزار تن و ۴۱ هزار و ۹۲۴ فروند از شناورهای پهلوگرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.