| کد خبر: 174553 |

◄ رسوب 250 میلیون دلار کالای متروکه در بندر شهید رجایی

امکان تعیین‌تکلیف برخی از کالاها و کانتینرهای متروکه وجود ندارد، کما این که امروز 140هزارتن ذرت در بندرامام فاسد شده که امکان معدوم کردن و... برای سازمان میسر نیست.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی از تلف شدن 140 هزار ذرت در بندر  امام خبر داد

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی حسن زاده در سی ونهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی به مشکلات رسوب و متروکه شدن کالاها در بنادر اشاره کرد و گفت: امکان تعیین‌تکلیف برخی از کالاها و کانتینرهای متروکه وجود ندارد، کما این که امروز 140 هزارتن ذرت در بندرامام فاسد شده که امکان معدوم کردن و... برای سازمان میسر نیست.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به اتلاف هزینه‌های ارزی و ملی و هزینه‌کرد بیهوده آن در واردات و متروکه شدن کالاها اشاره کرد و افزود: امروز بین ۱۰ تا ۱۵درصد محوطه‌های عملیاتی و بندری کشور توسط اموال متروکه تصاحب شده‌اند.

در این جلسه علیرضا چشم جهان، عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی نیز پیشنهاد داد که کارگروه تخصصی کالاهای متروکه تشکیل شود.

وی گفت: بر اساس آمار گمرک ارزش کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است، در حالی که امروز ما با مشکل تامین ارز در کشور مواجه‌ایم.

چشم جهان افزود: رسوب و کالاهای متروکه معضلی است که از دیرباز در بنادر و اسکله های کشور وجود داشت، اما با توجه به عدم هماهنگی سازمان‌ها امروز به معضل بزرگی در بنادر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار کانتیر در بندر شهید رجایی «انباشت» شده، افزود: ۶۰ درصد کانتینرهای انباشت شده، حدود دو ماه، ۱۵ درصد حدود سه ماه، ۱۵ درصد ۶ ماه و ۱۰ درصد از ۶ ماه تا ۱۵ سال است که در محوطه بندر شهیدرجایی، انبار شده‌اند.

چشم‌جهان همچنین به کندی روند بررسی و تعیین‌تکلیف کانتینرهای متروکه از سوی سازمان جمع‌آوری اموال و فروش اموال تملیکی انتقاد کرد و گفت: سازمان جمع‌آوری اموال و فروش اموال تملیکی در برخورد با محموله‌ها سلیقه‌ای برخورد کرده و همواره بر روی کالاهای ارزشمند که امکان نقدشوندکی بالایی دارند متمرکز است، به سایر محموله‌ها توجهی نشان نمی‌دهد‌.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.