| کد خبر: 174373 |

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد:

◄ ایجاد شهرک‌های صنعتی در مجاورت بنادر

از پتانسیل و ظرفیت دریایی به نحو مطلوب استفاده‌نشده است.

تین نیوز

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به‌راحتی به کشور وارد می‌شود و تولیدکننده می‌تواند کالای مربوطه را تولید و درنهایت صادر کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بیژن پناهی‌زاده درباره وضعیت بنادر کشور افزود: در صورت وجود امکانات مناسب در نقاط ساحلی و بندری، مواد اولیه به‌راحتی به کشور وارد می‌شود و تولیدکننده می‌تواند کالای مربوطه را تولید و درنهایت صادر کند، بنابراین بنادر می‌توانند شرایط صادرات را تسهیل کنند و به کانون صادرات هم تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون وجود زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز و اراضی مناسب حاضر به فعالیت در مناطق ساحلی و بندری نیستند. در خیلی از بنادر زیرساخت‌های لازم فراهم‌شده است اما برای حضور صنایع به تجهیزات و امکانات بیش‌تری نیاز است.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر آمایش سرزمینی و اولویت‌سنجی در بنادر تاکید کرد و گفت: از این طریق می‌توان در راستای تاسیس شهرک‌های صنعتی در نزدیکی بنادر و سواحل کشور گام برداشت و با ارائه مشوق‌های لازم حضور پررنگ واحدهای تولیدی و صنعتی را در این نواحی رقم زد.

وی عنوان کرد: یکی از علل بالا بودن قیمت تمام‌شده محصولات در کشور این است که از پتانسیل و ظرفیت دریایی خود به نحو مطلوب استفاده نکرده‌ایم.

پناهی‌زاده بابیان این‌که پس از تولید نیازمند آن هستیم که محصول را به پایانه‌های صادراتی برسانیم و این اقدام با هزینه‌های حمل‌ونقل همراه است، افزود: اگر در نواحی ساحلی و دریاها تولید داشته باشیم و پایانه‌های صادراتی در مجاورت واحدهای تولیدی واقع‌شده باشند، درنتیجه هزینه‌های حمل‌ونقل کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذار به فعالیت در این نقاط علاقه‌مند می‌شود و درنهایت تولید سود ده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به تولیدکنندگان و صنعتگران تسهیلات مختلف ارائه کرد و با در نظر گرفتن معافیت‌های مالی، شاهد فعالیت واحدهای تولیدی در بنادر و سواحل باشیم تا با انجام تولید، صادرات نیز رقم بخورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.