| کد خبر: 174075 |

مدیرکل امور بندری سازمان بنادرودریانوردی مطرح کرد:

◄ افزایش سرعت ترخیص و کاهش میزان رسوب کالا در بنادر

تخفیف ۱۰ درصدی به کالاهایی که زیر ۴۵ روز از بنادر ترخیص می‌شوند.

تین نیوز

مدیرکل امور بندری سازمان بنادرودریانوردی از افزایش سرعت ترخیص کالا و کاهش میزان رسوب کالا در بنادر طی ۱۵ روز اخیر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، روان‌بخش بهزادیان با اشاره به آمار مربوطه طی ۱۵ روز اخیر در خصوص رسوب کالا و کانتینر در بنادر کشور، اظهار کرد: براساس آمار دریافتی شاهد افزایش سرعت ترخیص کالا و کاهش میزان رسوب کالا از/در بنادر کشور هستیم.

وی ادامه داد: بندر شهیدرجایی که تخلیه و بارگیری ۸۰‌درصدی کانتینرها در آن صورت می‌گیرد با کاهش ۴‌درصدی کانتینری رسوب کالا روبرو هستیم و میزان رسوب کالاهای اساسی در این بندر به میزان ۲۰‌درصد کاهش‌یافته است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادرودریانوردی همچنین بابیان این‌که ۹۰‌درصد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام انجام می‌شود، گفت: این بندر طی مدت مذکور با کاهش ۱۰‌درصدی رسوب کالاهای اساسی و کاهش ۹‌درصدی رسوب کالاهای کانتینری مواجه شده است.

بهزادیان هم‌چنین بابیان اینکه میزان رسوب کالاهای کانتینری در بندر نوشهر طی ۱۵ روز اخیر با کاهشی ۱۰ درصدی روبرو شده است، گفت: درعین‌حال میزان رسوب کالاهای اساسی در بندر نوشهر افتی ۱۵ درصدی داشته است.

همچنین بندر انزلی با رشد ۳‌درصدی میزان رسوب کالاهای کانتینری، کاهش یک‌درصدی میزان رسوب کالاهای غیر کانتینری و رشد ۲‌درصدی میزان رسوب کالاهای اساسی در مدت مذکور روبرو شده است.

وی با اشاره به این‌که اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی ۱۵ روزه اخیر موجب تسریع در خروج کالا از بنادر با توجه به تمهیدات و مصوبات صورت گرفته و اخذ تضامین شده است، بیان کرد: علاوه بر این شاهد کاهش مدت‌زمان نگهداری کالا در بنادر کشور از ۳ به ۲ ماه و اعمال مشوق‌های مربوطه از سوی سازمان بنادرودریانوردی در جهت تخفیف ۱۰ درصدی به کالاهایی که زیر ۴۵ روز از بنادر خارج می‌شوند و نیز ارائه خدمات در بنادر و فعالیت‌های مربوطه به خروج کالا از بنادر کشور به‌صورت ۲۴ ساعته هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.