| کد خبر: 173593 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است

به دنبال افزایش تعداد کشتی‌های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی، گفت: به دنبال افزایش تعداد کشتی‌های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، هادی حق‌شناس با اشاره به این‌که حدود ۵۷۹۰ کیلومتر دسترسی به آب در کشور وجود دارد و این ظرفیت، اهمیت مرزهای دریایی ایران را نشان می‌دهد، گفت: در بین شقوق مختلف حمل‌ونقل، حمل‌ونقل دریایی به دلیل ایمنی بالا، کوتاهی مسیر و حجم بالای بار مقرون‌به‌صرفه است و باید بدانید کشتی‌هایی طراحی‌شده‌اند که ظرفیت ۲۲‌هزار کانتینر بار دارند و این بدان معناست که می‌توانند بار ۲۲‌هزار خودرو را جابه‌جا کنند، حال تصور کنید که این میزان بار قرار بود از طریق جاده جابه‌جا شود که ترافیک جاده‌ای بسیار بالایی را ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیابین وجوه مختلف حمل‌ونقل، سهم حمل‌ونقل دریایی در جابه‌جایی کالا ۸۰‌درصد و در ایران این میزان معادل ۹۰‌درصد است، بیان کرد: در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ میلیارد تن کالا از طریق کشتی‌ها جابه‌جاشده است، بنابراین میزان حمل‌ونقل دریایی ایران از میانگین جهانی بیش‌تر است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریا نوری بابیان این‌که طی سال‌های اخیر سازمان بنادرودریانوردی از محل منابع خود تحت عنوان وجوه اداره شده طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تسهیلات ارزان‌قیمت را برای ساخت کشتی‌های مسافری بین ۴۰ تا ۷۰ نفر ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرترددترین مسیر از بندرعباس به قشم است که تقریبا ۶۵ فروند شناور به جزایر قشم، هرمز و کیش تردد می‌کنند.

حق‌شناس افزود: ظرفیت خطوط مسافری در بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی وجود دارد، هرچند در روزهای عادی چندان مورداستفاده قرار نمی‌گیرد و حمل‌ونقل مسافری ازجمله برنامه‌های سازمان بنادرودریانوردی تا مقوله گردشگری و مسافری دریایی توسعه یابد.

وی بابیان این‌که سفرهای دریایی در جنوب کشور ظرف چند ساعت است و امکان تردد شبانه در دریا وجود ندارد، عنوان کرد: ما به دنبال کشتی‌هایی هستیم که تحت عنوان کروز شب هم می‌توانند در دریا تردد کنند. یک شناور در بندرعباس وجود دارد و تسهیلات ویژه‌ای به آن اختصاص‌یافته است و در صورت وجود شناورهای دیگر نیز این تسهیلات ارائه می‌شود تا در طول شب نیز امکان تردد در دریا فراهم شود و جذابیت بخش گردشگری دریایی ایران افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.