| کد خبر: 173529 |

◄ بارگیری و اعزام نخستین محموله ترانزیتی خودرو از بندر امیرآباد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از بارگیری و اعزام نخستین محموله ترانزیتی خودرو از بندر امیرآباد به مقصد تاجیکستان خبر داد.

تین نیوز

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، بابیان این‌که برای نخستین بار ظرفیت ترانزیت خودرو در بندر امیرآباد مورداستفاده قرار گرفت، گفت: عصر دیروز ۱۴‌دستگاه اتوبوس متعلق به کشور تاجیکستان در بندر امیرآباد بارگیری شد که پس از تخلیه در بندر آکتائو قزاقستان، از طریق مرز زمینی به ازبکستان و سپس به دوشنبه پایتخت تاجیکستان منتقل خواهند شد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد، سیاوش رضوانی افزود: این ۱۴‌دستگاه اتوبوس بخشی از محموله ۱۸۴ دستگاه اتوبوس است که از مرز زمینی سرخس وارد ایران شد و طبق رایزنی‌های انجام‌شده باید از بندر امیرآباد به سمت قزاقستان، ازبکستان و درنهایت تاجیکستان منتقل شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: بارگیری و اعزام این محموله ترانزیتی خودرو از بندر امیرآباد بخشی از نتایج همایش توسعه صادرات از دریای خزر و رایزنی با مقامات کشورهای منطقه CIS و هم‌چنین بازدید اخیر تعدادی از سفیران کشورهای همسایه شمالی ایران و آسیای میانه بود که به بار نشست و ادامه خواهد داشت.

رضوانی بابیان این‌که تعاملات بندر امیرآباد با سرمایه‌گذاران و کشورهای همسایه گسترده و مستمر است، تصریح کرد: در شرایط خاص کنونی کشور و مسائلی که در عرصه بین‌الملل ایجادشده است، این ارتباطات خاص اقتصادی و فعال کردن ترانزیت کالا در بخش‌های مختلف، ظرفیت‌های فرامنطقه‌ای مجموعه‌هایی مانند بندر امیرآباد را نشان می‌دهد و ما نیز در تلاش هستیم که از زوایای گوناگون این ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا شاهد توسعه اقتصادی و اقتصاد پویا در منطقه باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.