| کد خبر: 171500 |

◄ برگزاری مانور عملیاتی مقابله با نشت تانکرهای حامل سوخت در بندر امیرآباد

​مانور مشترک مقابله با نشت تانکرهای حامل سوخت توسط آتش‌نشانی بندر امیرآباد و آتش‌نشانان صنایع هم‌جوار در بندر امیرآباد برگزار شد.

تین نیوز

​مانور مشترک مقابله با نشت تانکرهای حامل سوخت توسط آتش‌نشانی بندر امیرآباد و  آتش‌نشانان صنایع هم‌جوار در بندر امیرآباد بهرام امامقلی‌خان مشاور آتش‌نشانی سازمان بنادرودریانوردی و  شش تیم عملیاتی که با  وظیفه پشتیبانی، پدافند ، تامین آب، لجستیک حضر داشتند برگزار شد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی، پیش از مانور آتش‌نشانان طی یک دوره آموزشی با نحوه مقابله با حوادث مربوط به تانکرهای حامل سوخت و نشتی مایعات قابل اشتعال و انفجار توسط آقای بهرام امامقلی‌خان مشاور ایمنی و آتش‌نشانی سازمان بنادر و دریانوردی آشنا شدند.

امام‌قلی‌خان در این دوره از شناسایی تهدیدهای محل حادثه، کاور کردن تانکر حامل سوخت به‌عنوان گام اول برای عدم گسترش نشتی سوخت یادکرد.

وی در ادامه از ارزیابی صحنه ، بررسی‌هایی از قبیل تهدیدهای محل حادثه، حفاظت فردی حاضر در عملیات،  تجهیزات مورداستفاده در حادثه، عوامل زیست‌محیطی، میزان خسارت در حادثه، زمان رسیدن نیروها، زمان آماده‌سازی تجهیزات، MSDS  مواد در محل حادثه و نحوه پاک‌سازی محل حادثه در پایان عملیات را از وظایف گروه‌های حاضر در عملیات یادکرد.

در ادامه آتش‌نشانان بندر امیرآباد و صنایع هم‌جوار با حضور واحدهای عملیاتی، اپراتورهای بندر، پدافند غیرعامل، HSE وارد فاز عملیاتی این مانور شدند و در کوتاه‌ترین زمان از نشت تانکر حامل سوخت واقع در اسکله شماره چهار این بندر جلوگیری کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.