| کد خبر: 173162 |

محسنی:

◄ اعزام زائران عتبات از بندر خرمشهر به عراق

این اقدام از آن‌ جهت مهم است که بعد از اتفاقات اخیر در بصره، ممکن است شاهد انسداد احتمالی مرز شلمچه برای اربعین امسال باشیم.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، گفت: پایانه بین‌المللی مسافری دریایی خلیج‌فارس خرمشهر با وسعت ۶ هزار مترمربع، و ظرفیت خدمات‌رسانی به ۱۲۰۰ مسافر در روز، آمادگی پذیرایی از زائران عتبات عالیات و گردشگران دریایی را داراست.

محمد محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: بندر خرمشهر امسال میزبانی زائران عتبات عالیات را دستور کار دارد.

وی از مذاکره با مسئولان بندر بصره عراق و شرکت کشتیرانی بخش خصوصی برای فعال‌سازی کریدور مسافری و گردشگری دریایی ایران و عراق از طریق دو بندر خرمشهر و بصره خبر داد و گفت: این اقدام از آن‌ جهت مهم است که بعد از اتفاقات اخیر در بصره، ممکن است شاهد انسداد احتمالی مرز شلمچه برای اربعین امسال باشیم.

او در خصوص جزییات اعزام زائران از بندر خرمشهر به عراق، گفت: برای راه‌اندازی خط مسافری و گردشگری خرمشهر- بصره، تمهیدات اعمال و تنها منتظر ورود عملیاتی بخش خصوصی هستند.

محسنی در خصوص امتیازات سفرهای دریایی، گفت: سالیانه صدها هزار زائر خارجی از کشورهای مسلمان در ایام محرم و صفر، از طریق مرز شلمچه عازم عتبات عالیات می‌شوند که مشکلات عدیده‌ای در تردد زمینی دارند و امیدواریم با بازگشایی مجدد و اقتصادی‌کردن مسیر مسافری دریایی ایران و عراق فصل جدیدی در تعاملات مشترک دو کشور و خدمات‌رسانی به زائران فراهم شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: پایانه بین‌المللی مسافری دریایی خلیج‌فارس خرمشهر با وسعت ۶ هزار مترمربع، و ظرفیت خدمات‌رسانی به ۱۲۰۰ مسافر در روز، آمادگی پذیرایی از زائران عتبات عالیات و گردشگران دریایی را داراست.

او اخبار مربوط به غیرفعال بودن خط مسافری دریایی خرمشهر به کویت را نیز رد کرد و گفت: مسافرگیری از پایانه مسافری بندرخرمشهر به مقصد کویت بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

او در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که آیا اولین بار است که جابجایی زائر از طریق بندر خرمشهر در ایام اربعین انجام می‌شود نیز گفت: سال گذشته سفر دریایی به بصره داشتیم اما نه به معنای جابجایی زائر. سال گذشته و درست قبل از آغاز ماه محرم و صفر 96 خط مسافری دریایی به بصرع تعطیل‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.