| کد خبر: 172644 |

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران:

◄ بنادر نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارند

سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نگاه مثبتی به بنادر ایران دارند.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بنادر نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارند ازاین‌رو با حمایت این بخش از سوی مجلس و سایر سازمان‌های مرتبط می‌توان در حوزه تجارت و جابجایی کالاهای داخلی و حتی بین‌المللی از بنادر ایران، کارنامه بهتری داشت

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین نیازآذری درباره نقش بنادر در کشور  گفت: بنادر کشور ازنظر زیرساخت‌ها رشد بسیار خوبی داشته‌اند، اما این امر مورد رضایت کامل سرمایه‌گذاران نیست. آن‌ها می‌خواهند شرایط برابری با کشورهای که تجارت با آن‌ها صورت می‌گیرد، داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نکات که در توسعه بنادر اهمیت بسزایی دارد، اتصال به ریل است. بنادری که خدمات حمل‌ونقل چندوجهی در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار می‌دهند رضایت مشتریان و سرمایه‌گذاران را جلب می‌کنند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در بنادر کشورمان حدود چهار بندر به ریل وصل است و می‌تواند به صاحب کالا و سرمایه‌گذاران در پس‌کرانه بنادر خدمات ریلی بدهد. با توجه به حجم وسیع فعالیت بنادر کشور، باید اتصال بنادر به ریل با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: ما سرمایه‌گذاران حوزه‌های تولیدی را تشویق به سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه بنادر می‌کنیم، بدین‌جهت برای تامین زیرساخت‌های موردنیاز آن‌ها، باید اقدامات لازم صورت گیرد. به‌عنوان‌مثال کشور هند برای آن‌که بتواند سرمایه‌گذار جذب کند، درزمینه توسعه زیرساخت‌های بنادر، کارهای متعدد و بزرگی انجام داده است و حتی برای سهولت تجار و صاحبان کالای خود به بندر شهید بهشتی چابهار آمده است تا سرمایه‌گذاری کند.ما نیز نباید از این امر غافل شویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، عنوان کرد: توازن نسبی در بنادر کشور ایجادشده است و نمی‌توان گفت یک بندر موردتوجه سازمان بنادر است و دیگری مورد بی‌مهری قرارگرفته است. خوشبختانه این توازن کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران در تمام نقاط کشور امکان حضورداشته باشند.

وی بابیان اینکه جذب سرمایه‌گذار دغدغه سازمان بنادرودریانوردی است، تصریح کرد: زمانی که جذب سرمایه‌گذار دغدغه یک مجموعه باشد در حقیقت به‌منزله برون‌سپاری واقعی فعالیت‌ها است. برای آنکه بتوان در جذب سرمایه‌گذار موفق بود، بایستی روند بروکراسی کاهش پیدا کند و سرمایه‌گذار معطل امضا نباشد. همکاری بانک‌ها نیز در این مسیر بسیار اهمیت دارد.

نیازآذری گفت: مجلس آمادگی دارد که هرگونه کمکی را در جهت توسعه بنادر و جذب سرمایه‌گذاران داشته باشد و در این میان هر مصوبه‌ای که لازم باشد، نمایندگان ارائه خواهند کرد.  

وی بابیان این‌که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نگاه مثبتی به بنادر ایران دارند، افزود: زیرساخت‌های بنادر کشورمان از برخی  کشورهای همسایه شرایط بهتری دارد ولی این امر قابل توسعه است و نباید به شرایط موجود اکتفا کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.