| کد خبر: 172482 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مطرح کرد؛

◄ افزایش حجم تجارت با روسیه و قزاقستان

فعالیت‌های تجاری منطقه‌ای بنادر گیلان به فرامنطقه‌ای تبدیل می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی گیلان گفت: یکی از اهدافی که در بنادر استان گیلان دنبال می‌شود این است که فعالیت‌های تجاری را از منطقه‌ای به فرامنطقه‌ای تبدیل کنیم.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین چراغی افزود: یکی از اهدافی که در بنادر استان گیلان دنبال می‌شود این است که فعالیت‌های تجاری را از منطقه‌ای به فرا منطقه‌ای تبدیل کنیم و بیش‌تر به سمت ترانزیت کالا از طریق بنادر استان و توسعه صادرات غیرنفتی حرکت کنیم.

 وی بابیان این‌که افزایش تبادلات تجاری با کشورهای منطقه و توسعه گردشگری دریایی ضرورت دارد، تصریح کرد: حدود ۵۰‌درصد از حجم تبادلات تجاری ما با کشور روسیه است و کشور قزاقستان نیز تقریبا ۳۵‌درصد را به خود اختصاص داده است. مابقی حجم مبادلات تجاری ما نیز مربوط به کشورهای ترکمنستان و آذربایجان می‌شود. ازجمله اهداف اصلی ما این است که بتوانیم حجم تبادلات را با کشور روسیه به‌عنوان اصلی‌ترین شریک تجاری و پس‌ازآن قزاقستان افزایش دهیم.

 مدیرکل بنادرودریانوردی گیلان، اذعان کرد: دیدارهای دوجانبه‌ای طی دو سال گذشته صورت گرفت و اخیرا نیز سفری به کشور قزاقستان داشتیم و ضمن بازدید از بندر آکتائو، ظرفیت‌های بندر تازه تاسیس این کشور به نام کوریک را نیز موردبررسی قراردادیم. نشست‌های تخصصی متعددی برگزار شد و نسبت به شناسایی ظرفیت‌های تجاری دو کشور اقدام شد.

 وی افزود: ما در تلاش هستیم که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در خزر استفاده کنیم. دو بندر چمخاله و کیاشهر را نیز در استان داریم که در زمینه گردشگری مورداستفاده قرارگرفته‌اند. در این دو بندر به‌زودی شاهد احداث یک بندر بزرگ گردشگری و مراکز ورزش‌های آبی و تفریحات دریایی خواهیم بود.

 چراغی درباره توسعه صادرات از بنادر گیلان، گفت: ما در حوزه صادرات خوشبختانه با زیرساخت‌هایی که در بنادر استان ایجاد شد و همچنان درحال‌توسعه است، نسبت به گذشته روند رو به رشدی داریم اما این میزان نیز ازنظر ما مطلوب نیست و به دنبال افزایش سهم خود از بازارهای هدف کشورهای CIS هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.