| کد خبر: 172142 |

◄ تردد 37هزار شناور در هرمزگان طی چهارماهه نخست سال

طی چهار ماه ابتدایی سال جار، شش میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سفر از طریق پایانه‌های مسافری دریایی استان همزگان انجام‌شده است.

تین نیوز

طی چهار ماه ابتدایی سال جار، شش میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سفر از طریق پایانه‌های مسافری دریایی استان همزگان انجام‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این آمار گفت: در این مدت 37 هزار شناور نیز به بنادر این استان تردد کرده‌اند.

  عفیفی‌پور، با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه بیش از ۷۰ بندر استان هرمزگان در چهارماهه نخست سال ۹۷  اظهار داشت: از مجموع ۳۲ میلیون و ۸۲۵ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، ۲۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۱ میلیون و ۲۸۵ هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

این مقام مسئول حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۷۷۰ تن با رشد مثبت سه‌درصدی اعلام کرد و افزود: از آغاز سال‌جاری تا ابتدای مردادماه، یک‌میلیون و ۵۷ هزار و ۸۹۱ تن از این کالاها، ترانشیپ و یک‌میلیون و ۹۰۳ هزار تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی‌پور از کابوتاژ (حمل‌ونقل کالا از طریق آب‌های ساحلی) دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۹۵ تن و همچنین واردات دو میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۷۹ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر این استان را چهار میلیون و ۵۴۲  هزار و ۹۴۲ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یادشده، ۱۵هزار و ۴۳۷ تن، ترانزیت و شش میلیون و ۳۴۴ هزار تن، کابوتاژ شد. همچنین جابجایی ۳۸۲ هزار و ۲۱۳ تن محموله‌های وارداتی فرآورده نفتی نیز به انجام رسید.

او اظهار داشت: در دوره زمانی چهارماهه نخست سال‌جاری، ۷۸۵ هزار و ۵۸۵ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

هرمزگان به‌عنوان مهم‌ترین استان بندری کشور دارای بنادر بزرگی مانند شهیدرجایی است که به دروازه تجارت با ایران معروف شده است. فعال‌ترین مرز کشور نیز بندرعباس است که نشان‌دهنده اهمیت ترانزیتی بنادر این استان است

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.